آیت الله مصباح یزدی :

اصولگرایان تا پای جان ولایت فقیه را قبول دارند

آیت الله مصباح یزدی گفت : اصولگرایان کسانی هستند که مقدمات را قبول دارند و اگر گفته اند ولایت فقیه را قبول داریم حاضرند تا پای جان بروند.
کد خبر: ۷۲۶۶۳۵
اصولگرایان تا پای جان ولایت فقیه را قبول دارند

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آیت الله مصباح یزدی عصر امروز در همایش بزرگ اصولگرایان در سخنانی با اشاره به اینکه تفاوت اصلی انبیاء با دیگر انسانها در بینش آنها به هستی و انسان است گفت: اختلاف در بینش است که روش و ارزش های راه انبیاء را از راه دیگران متمایز می کند.

وی با اشاره به موضوع اختلاف در دین تصریح کرد : براساس آیات قرآن، اختلاف در دین همیشه عمدی و آگاهانه بوده است و برخی برای ایجاد موقعیت در جامعه و تسلط و برتری به این اختلاف دست زده اند و چنین جریاناتی در طول تاریخ همواره بوده و تکرار شده است.

آیت الله مصباح یزدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احوالات افراد و دگرگونی رفتارهای آنان در جامعه و نیز تغییر منش آنها گفت: در همین انقلاب خودمان افرادی در ابتدای انقلاب بودند که تحولاتی که بعدها برای آنها بوجود آمد برای خود آنها اکنون قابل باور نیست.

وی با اشاره به اینکه افراد باید از هر لحاظ مراقب رفتار خود باشند و همیشه خدا را در نظر بگیرند تصریح کرد: برای بنده و شما هم امکان چنین تحولاتی وجود دارد و تحولات افراد هم از صدر اسلام تاکنون همیشه بوده است.

آیت الله مصباح یزدی گفت : ما هم باید نگران آینده باشیم و نباید بسیاری از مسائل مادی از جمله پست و مقام و مادیات مانع ما در اجرای دین باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به این که طبق ادبیات روز ، جامعه ما شامل دو گروه اصولگرا و غیر اصولگراست گفت: اصولگرایان کسانی هستند که مقدمات را قبول دارند و اگر گفته اند ولایت فقیه را قبول داریم حاضرند تا پای جان بروند.

وی همچنین هدف از برگزاری این اجتماعات را بینش آگاهانه به اصول بینشی ، باور آگاهانه به همه ارزشهای انقلاب و اعتماد آگاهانه به ولایت فقیه دانست و گفت: باور کنیم راه صحیح این است و این بصیرت را پیدا کنیم چرا که دیگران هر جا کوتاه آمدند همان جا اشتباه کردند و دنیا و آخرت خود را از دست دادند و ما اگر بخواهیم این گونه نباشیم باید اصول را بشناسیم و در عمل پایبند آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی نیز در همایش بزرگ اصولگرایان در سخنانی با تبریک عید سعید غدیر گفت: یک سال است که بحث همگرایی بین اصولگرایان را آغاز کرده ایم.

وی افزود : بعد از انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری که بعضی دوستان اعلام کردند اصولگرایان ناامید و بعضی هایشان از پستها خلع شده اند ما این پیام را حضور آیت الله مهدوی کنی بردیم و از ایشان اجازه خواستیم که یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز ، وظیفه گرم کردن اصولگرایان را بر عهده بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها