متهم وعده می‌داد کارهای مربوط به مهاجرت متقاضیان را با پارتی بازی سریعتر انجام می​دهد

کلاهبرداری با بهانه سفر به اروپا

دریافت ویزای اروپا وعده‌ای بود که مردی شیاد با توسل به آن دست به کلاهبرداری چند میلیون تومانی زد.
کد خبر: ۶۹۳۹۶۶

زنی جوان به نام سحر از استان فارس چندی قبل از مردی به نام محمود به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. او گفت:‌ مدتی بود در فکر مهاجرت به اروپا بودم اما می‌دانستم این کار دوندگی‌های زیادی دارد و احتمال این‌که اجازه اقامت بگیرم، خیلی کم است. در همین افکار بودم که با مردی به نام محمود آشنا شدم. او خودش را مدیر یک آژانس معتبر مسافرتی معرفی و ادعا کرد می‌تواند به کمک یکی از آشنایانش براحتی برای متقاضیان ویزای شینگن بگیرد. او گفت اگر تمایل داشته باشم، می‌تواند در مدت زمانی کوتاه مرا راهی انگلیس کند. به پیشنهاد محمود فکر کردم و دیدم این بهترین راه برای رسیدن به خواسته‌ام است. این طوری می‌توانستم مدتی در انگلیس بمانم و اوضاع را بررسی کنم و سپس کارهای اقامتم را انجام بدهم.

سحر ادامه داد:‌ چون فرصت را مناسب می‌دیدم، موضوع را با یکی از دوستانم نیز در میان گذاشتم. او هم مشتاق شد از محمود کمک بگیرد. در نهایت به مدیر آژانس جواب مثبت دادم. او از هر کدام از ما 45 میلیون تومان خواست که بعد از تهیه این مبلغ پول را به حسابش واریز کردیم و منتظر ماندیم تا بقیه کارها انجام شود اما محمود در موعد مقرر کاری از پیش نبرد، چند‌ بار با او صحبت کردم و هر دفعه بهانه‌ای آورد تا این‌که وقتی فشارها را بیشتر کردم، برای من و دوستم بلیتی به مقصد یکی از کشورهای آسیای شرقی گرفت و گفت وقتی به آنجا رسیدیم، رابط‌های او بقیه کارها را انجام می‌دهند. ما خوشحال از این‌که بالاخره کارهایمان درست شده است، بار سفر را بستیم و راهی شدیم اما وقتی به آن کشور رسیدیم، دیدیم برخلاف گفته محمود کسی آنجا منتظر ما نیست.

شاکی ادامه داد:‌ چند روزی در آن کشور سرگردان بودیم تا این‌که بالاخره دیدیم چاره‌ای نداریم جز این‌که به ایران برگردیم. دیگر مطمئن شده بودم محمود مردی شیاد است که من و دوستم را فریب داده و مبلغ زیادی کلاهبرداری کرده است به همین دلیل تصمیم گرفتم از او شکایت کنم.

سحر به پلیس توضیح داد:‌ محمود مردی شیک‌پوش و خوش برخورد بود و به گونه‌ای رفتار می‌کرد که من هرگز شک نکردم شاید دروغ می‌گوید و قصد کلاهبرداری دارد به همین دلیل هیچ وقت درباره صحت حرف‌های او تحقیق نکردم. بی‌دقتی من باعث شد دوستم هم در این دام گرفتار شود و پولش را از دست بدهد و من شرمنده او هم شده‌ام.

ماموران بعد از اطلاع از جزئیات این کلاهبرداری در شرایطی تلاش خود را برای ردیابی و دستگیری محمود آغاز کردند که شاکی اطلاعات کاملی از متهم نداشت و همین امر کار را برای پلیس سخت می‌کرد. کاراگاهان سرانجام بعد از تحقیقات گسترده و پیگیری سرنخ‌های موجود فهمیدند محمود کارش را در استان فارس تعطیل و به مکان نامعلومی فرار است. به همین دلیل مدتی طول کشید تا تجسس‌ها به نتیجه برسد و ردی از مرد فراری به دست بیاید.

کارآگاهان در نهایت فهمیدند محمود در تهران مخفی شده است به همین دلیل اقدامات قضایی لازم را انجام دادند و بعد از سفر به تهران موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

متهم بعد از انتقال به استان فارس بازجویی‌ و مشخص شد او متقاضیان سفر به اروپا را شناسایی و سپس با چرب‌زبانی و طرح ادعاهایی فریبنده، آنها را اغفال می‌کرد و از طعمه‌هایش مبالغ کلانی می‌گرفت. محمود اکنون در شرایطی در بازداشت به سر می‌برد که پلیس در تلاش است دیگر شاکیان پرونده را شناسایی کند و از سایر جرایم احتمالی متهم پرده بردارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها