متهم حادثه مجتمع مسکونی بندرعباس:

قرص برنج نه، در فاضلاب سم سوسک‌کش ریختم

در پی حادثه مسموم شدن ساکنان یک مجتمع مسکونی در بندرعباس که سه کشته بر جای گذاشت، یکی از ساکنان محل که در لوله فاضلاب سم ریخته بود، بازداشت شد و اعتراف کرد: برای کشتن سوسک و مورچه در لوله فاضلاب سم ریخته است.
کد خبر: ۶۹۳۷۳۹

به گزارش مهر، چند روز پیش و در پی حادثه‌ای مبنی بر مسمومیت 22 نفر از ساکنان یک مجتمع و مرگ سه نفر بر اثر استنشاق گاز از لوله‌ فاضلاب، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

روز گذشته اعلام شد، یکی از ساکنان این مجتمع که مرد جوانی بوده، برای از بین بردن سوسک و مورچه‌های واحد آپارتمانی‌اش در مجتمع مسکن مهر، مقداری سم خریده و آن را در لوله فاضلاب می‌ریزد که حادثه رخ می‌دهد.

پانزدهم تیر امسال و در پی این حادثه، ماموران پلیس از مرگ سه نفر در یکی از مجتمع‌های مسکن مهر در شهر بندرعباس اطلاع یافته و همراه بازپرس جنایی در ساختمان مورد نظر در شهرک پیامبر اعظم(ص) حاضر شدند.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد سه نفر از ساکنان این ساختمان؛ یک نوعروس هجده ساله، یک دختر چهار ساله و یک پسر سه ساله جان خود را از دست داده‌اند.

در ادامه پزشک جنایی در محل حاضر شد و پس از معاینات تخصصی اعلام کرد، قربانیان بر اثر استنشاق گازی خطرناک و سمی جان خود را از دست داده‌اند.

پس از اعلام گزارش پزشکی قانونی، تحقیقات برای شناسایی منشأ این گاز سمی آغاز شد.

کارشناسان با تجسس‌های گسترده متوجه شدند، منشأ این گاز سمی از خانه یکی از اهالی بوده که چند روزی منزل خود را ترک کرده است. مالک آپارتمان بلافاصله احضار و پس از باز کردن در خانه مشخص شد وی برای از بین بردن سوسک و مورچه‌های خانه، از سمی مهلک استفاده کرده است.

مالک آپارتمان در تحقیقات گفت: وجود حیوانات موذی در آپارتمان، آسایش من و خانواده‌ام را سلب کرده بود و به همین دلیل از یک مغازه سم‌فروشی قرصی خریدم که صاحب مغازه می‌گفت اگر این قرص را در اتاق گذاشتیم، باید سه روز خانه را ترک کنیم. ما نیز این کار را کرده و تصور نمی‌کردم انتشار گاز سمی این قرص، باعث مرگ همسایه‌ها شود.

تحقیقات بعدی مشخص کرد اگر تمام ساکنان این مجتمع حضور داشتند، یک فاجعه رخ می‌داد.

در همین ارتباط دکتر امین صابری‌نیا، مدیر اورژانس کشور نیز به جام‌جم گفته بود: مسمومیت ساکنان به علت انتشار گاز فسفید آلومینیوم که به‌وفور در قرص برنج وجود دارد، بوده است.

بنابر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای مرد جوانی که با ریختن سم در لوله فاضلاب موجب مرگ سه نفر شده، تحقیقات ادامه دارد.

یادآور می‌شود، در پی این حادثه برخی شایعات درخصوص عمدی بودن این ماجرا در شهر پخش شده که این موضوع از سوی تیم تحقیقاتی رد و مرگ این سه نفر و مسمومیت دیگر ساکنان ساختمان، تنها یک حادثه اعلام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها