مذاکرات ذوب آهن و بازیکن تیم ملی به بن بست خورد

پیشنهاد یک میلیارد و 700میلیونی برای بیک‌زاده

برزیل - کلمبیا؛ یک چهارم نهایی جام جهانی

«شکست‌ناپذیر» در برابر پرافتخارترین تیم جام جهانی

تیم ملی فوتبال برزیل به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در جام جهانی 2014 بامداد شنبه در دومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها به مصاف تیم شکست ناپذیر کلمبیا می رود.
کد خبر: ۶۹۱۷۳۲
«شکست‌ناپذیر» در برابر پرافتخارترین تیم جام جهانی

به گزارش جام جم ورزشی ؛ این در حالیست که نگرش ها نسبت به این دو تیم کاملا متفاوت است.

برزیل به عنوان میزبان جام جهانی بعد از شروع نه چندان قدرتمندی که داشت تردیدها را نسبت به توانایی خود افزایش داده است در حالیکه به دلیل ارایه عملکردی قابل قبول و کسب چهار پیروزی پی در پی پا به این مرحله گذاشته است.

برزیل در مرحله یک هشتم نهایی به سختی توانست شیلی را در ضربات پنالتی شکست دهد ولی کلمبیا در همین مرحله با قدرت مقابل اروگوئه به پیروزی 2 بر صفر رسید تا برای نخستین بار راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

دیدار دو تیم در شهر فورتالزا برگزار می شود. جایی که برزیل به دنبال تحقق آرزوی ششمین قهرمانی خود در جام جهانی به میدان می رود و کلمبیا امیدوار است نوار موفقیت های خود را ادامه بدهد.

اما برزیل با وجود سابقه ای که دارد و همچنین برخورداری از امتیاز میزبانی، با قهرمانی فاصله زیادی دارد.

این تیم در بازی افتتاحیه جام جهانی به سختی توانست کرواسی را ببرد، بعد با مکزیک مساوی کرد و سپس با برتری مقابل کامرون راهی مرحله حذفی و بازی با شیلی شد. دیداری که تکلیف برنده را پس از ضربات پنالتی مشخص کرد.

لوییس فیلیپه اسکولاری سرمربی برزیل در این باره گفت: طبیعی است که مردم از ما انتظار بازی بهتری داشته باشند. ولی در عین حال عملکرد ما هم تا کنون طبیعی بوده است. تیم ها در خیلی از بازی ها عملکرد برابری داشتند. هیچ فرقی بین تیم های با سابقه و پرافتخار با تیم های دیگر وجود ندارد. گاهی نتیجه مسابقات در ضربات پنالتی، گاهی در لحظات پایانی و گاهی در هنگام اشتباه یکی از دو تیم مشخص می شود.

با وجود این کلمبیا تقریبا بدون هیچ مشکلی توانسته در مسابقات خود به پیروزی برسد. این تیم با 11 گل که یک گل کمتر از گل های هلند است، دومین تیم هجومی جام جهانی به شمار می رود. این تیم دفاع قدرتمندی هم دارد که تا کنون فقط دو گل خورده است.

این در حالیست که برزیل هشت گل خورده و سه گل زده است.

جیمز رودریگز هافبک تیم کلمبیا که با پنج گل در حال حاضر برترین گلزن جام است، گفت: از اینکه تاریخ ساز شده ایم، خیلی خوشحالیم. هدف ما رسیدن به موفقیت های بیشتر است چون این تیم واقعا به دنبال پیروزی است.

** آیا می دانید؟

- کلمبیا تا کنون فقط دو بار برزیل را برده است. این تیم آخرین بار در کوپا امریکا سال 1991 موفق شد برابر برزیل به پیروزی برسد. اما دو تیم در چهار بازی قبلی خود از جمله دیدار دوستانه سال 2012 در نیویورک به تساوی رسیده اند.

- برزیل در شش دوره گذشته جام جهانی به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته اما در دو دوره اخیر در این مرحله حذف شده است.

- این تیم امیدوار است امسال با حضور بازیکنی چون نیمار که تا کنون چهار گل زده است و نقش کلیدی در پیروزی های برزیل داشته، تا قهرمانی پیش برود.

- نیمار در بازی با شیلی از ناحیه زانوی راست آسیب دید اما به گفته پزشکان می تواند برابر کلمبیا بازی کند.

- کلمبیا نیز به رودریگز تکیه کرده که یکی از ستارگان جام بیستم تا کنون بوده است.

- او توانایی بالایی در بازی با پای چپ خود دارد و برای باشگاه موناکو بازی می کند.

- خوزه پکرمن سرمربی کلمبیا برای بازی با برزیل تمامی بازیکنان خود را در اختیار دارد ولی اسکولاری به دلیل محرومیت لوییس گوستاوو باید به ناچار تغییراتی در ترکیب بازیکنان برزیل بود.

- وی گفته که شاید به سیستم تیم در قهرمانی جام جهانی 2002 برگردد که شامل سه مدافع میانی بود.

- یکی از بزرگترین نگرانی های اسکولاری بی تجربگی بازیکنان جوان برزیل است. به همین دلیل روانشناس تیم جلساتی را برای بازیکنان برگزار کرده است تا به آنها برای کنار آمدن با فشارها کمک کند. گفته می شود برخی از بازیکنان برزیل در بازی با شیلی تسلط و آرامش خود را از دست داده بودند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها