اعضای باند فروش حیوانات وحشی دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از دستگیری اعضای یک باند شکار، صید و زنده گیری حیوانات وحشی در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۱۶۱۹
اعضای باند فروش حیوانات وحشی دستگیر شدند

صدرالدین علیپور گفت: مامورین اجرایی یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در یک عملیات منسجم و گسترده پس از جمع آوری اطلاعات میدانی، موفق به دریافت سرنخ های صید و زنده گیری چند بره آهو و میش در منطقه حفاظت شده باشگل شدند.

وی افزود: در عملیات انجام شده، مامورین یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان موفق به دستگیری یک نفر متخلف و کشف دو بره آهو از وی شدند که پس از بازجویی مقدماتی، فرد متخلف هویت پنج نفر از همدستانش و چند تخلف دیگر را فاش کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: با دستور مقام قضایی شهرستان تاکستان سه نفر از متهمان که یکی از آنها از اتباع افغان بود، دستگیر شدند و در بازداشت موقت به سر می برند.

وی افزود: یکی از بره آهوهای کشف شده از متخلفین، از ناحیه پا دچار شکستگی استخوان شده که بنا به نظر دامپزشکان، در حین صید این اتفاق رخ داده و اکنون در کلینیک دامپزشکی تاکستان تحت درمان می باشد.

غلامرضا جهان تیغ فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین نیز گفت: در این عملیات از نیروهای اجرایی متخصص استان استفاده نمودیم و پس از دریافت اطلاعات، فرد متخلف را در حین فروش بره آهو که به تازگی از مادرش جدا شده بود، دستگیر کردیم.این باند متخلف از ابزارهای مختلف برای صید این حیوانات استفاده می کردند.

وی، بهره گیری از چندین دستگاه موتورسیکلت برای جدا کردن بره از مادرش و تعقیب آن و استفاده از سگ های شکاری در روزهای ابتدایی تولد برای صید و زنده گیری در هنگام زایمان حیوان را از شیوه های شکارچیان برشمرد.

منطقه حفاظت شده باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 هکتار وسعت تنها منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در استان قزوین است و مناطق الموت و طارم سفلی نیز به ترتیب با 118 هزار و 49 هزار هکتار از مناطق تیراندازی و شکار ممنوع استان می باشند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها