این روزها بی شک همه توجهات معطوف به انتخاب سرمربی آینده تیم ملی فوتبال است اما شاید بررسی اینکه چه کسی مرد شماره یک دروازه ایران در جام ملت های پیش رو آسیا هم خواهد بود چندان خالی از لطف نباشد.
کد خبر: ۶۹۰۹۷۱
دروازه‌بان تیم ملی فوتبال در جام ملت‌ها کیست؟

به گزارش جام جم ورزشی، در هیاهوی انتخاب سرمربی تیم ملی می‌توان لنز دوربین خود ر ا چرخاند و روی سوژه دیگری زوم کرد. سوژه‌ای که اگرچه زیر آوار اخبار فراوان نیمکت تیم ملی ایران مدفون شده، اما با توجه به شرایط موجود بی‌تردید یک علامت سوال پررنگ در تیم ملی محسوب می‌شود؛ پرسشی پیرامون قفس توری تیم ملی که حالا به محل مناقشه بدل شده. مناقشه‌ای عجیب و جدل‌آور که بی‌تردید بزرگ‌ترین دردسر سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا خواهد بود. پستی که تا چند ماه قبل شاید کمترین تردید درباره آن وجود داشت، اما خداحافظی عجیب و غریب مهدی رحمتی از تیم ملی و سپس جام جهانی همه معادلات این پست را به هم زد و حالا قفس توری تیم ملی به یک پست پردردسر تبدیل شده که مدعیان فراوانی دارد. ماراتن شماره یک‌ها از نقطه صفر شروع شد.

1 ـ علیرضا حقیقی: مدعی اول همانی است که تا یک ماه پیش حتی بر سر دعوتش به تیم ملی حرف و حدیث‌های فراوانی مطرح بود! علیرضا حقیقی سه سال تمام یا روی نیمکت بوده یا روی سکو و با سابقه بازی به تعداد انگشتان یک دست در لیگ 2 پرتغال به تیم ملی دعوت شد و در جام جهانی در نهایت ناباوری درون دروازه تیم ملی ایستاد. نمایش نسبتا خوب حقیقی در جام جهانی سبب شده تا این دروازه‌بان پرمدعا دوباره از پستو بیرون خزیده و به یک مدعی شماره یک تبدیل شود. مردی که حالا بعد از حضور در جام جهانی احتمالا به یک تیم بهتر ترانسفر خواهد شد و همین شرایط او را در موقعیت بسیار بهتری قرار خواهد داد. بویژه این‌که آقای بااعتماد به نفس نمی‌خواهد جای خود را به سایر رقبا واگذار کند.

2 ـ دنیل داوری: دنیل داوری یک مدعی دیگر است. مردی که از دل بوندس‌لیگا آمد تا جانشین رحمتی شده و شماره یک ایران در جام جهانی باشد، اما تزلزل و کمبود اعتماد به نفس او در بازی‌های تدارکاتی پیش از جام‌جهانی سبب شد رقابت را به حقیقی واگذار کند. اگرچه با خروج احتمالی کرش از تیم ملی موقعیت او متزلزل‌تر از قبل خواهد شد، اما تجربه بین‌المللی او چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

3 ـ رحمان احمدی: او یکی از بداقبال‌ترین بازیکنان تیم ملی است. دروازه‌بانی که در سه بازی پایانی انتخابی جام جهانی در برابر قطر، لبنان و کره جنوبی دروازه تیم ملی را بسته نگاه داشت و امیدوار بود به پاس این درخشش در جام جهانی نیز درون دروازه بایستد، اما فراز و نشیب‌های فراوانش سبب شد کرش به او اعتماد نکند و در رقابت با حقیقی بازنده باشد. چهره درهم او در جریان تمرینات ایران در برزیل نقطه بارز همه عکس‌های ارسالی از برزیل بود که نشان می‌داد رحمان تا چه اندازه از شرایط ناراضی است. او امیدوار است این ناکامی را در جام ملت‌های آسیا جبران کند.

4 ـ سیدمهدی رحمتی: جام جهانی حسرت بزرگ زندگی اوست. باثبات‌ترین و درخشان‌ترین دروازه‌بان سال‌های اخیر ایران که بعد از دوران عسر و حرج فوتبال ایران در زمان نبود عابدزاده ناگهان خرج خود را از بقیه جدا کرد و در عصر متوسط‌ها با تداوم و ثبات خود بدل به مرد بی‌رقیب دروازه‌ها شد، رقیبی که به نظر نمی‌رسید کسی توانایی رقابت با او را داشته باشد، اما یک تصمیم احساسی سبب شد براحتی جام جهانی را از دست بدهد و حتی عذرخواهی رسمی او نیز دل سنگ کرش را متقاعد نکرد که رحمتی را به برزیل ببرد تا این داغ تا ابد بر دل سید بماند. او در تابستان دست به یک تصمیم انتحاری زد و از استقلال جدا شد و به پیکان تازه صعود کرده پیوست تا شرایط برای او پیچیده‌تر شود. با وجود این کماکان در اندیشه جولان درون قفس توری تیم ملی است و می‌خواهد جایگاه خود را پس بگیرد. بویژه این‌که احتمال خروج کارلوس کرش نیر بیشتر از همیشه شده اگرچه سرمربی تیم ملی مدعی شده اگر بماند برای جام ملت‌ها رحمتی را دوباره به تیم ملی دعوت خواهد کرد.

5 ـ سوشا مکانی: فصل گذشته در فولاد یکی از ستاره‌های اصلی بود که با نمایش‌های درخشانش از ارکان اصلی قهرمانی فولاد لقب گرفت و جزو آخرین حذف‌شده‌های فهرست تیم ملی بود، اما می‌خواهد این غیبت را در جام ملت‌ها جبران کند. بویژه این‌که در تابستان برگه قرارداد با پرسپولیس را امضا کرده و با تداوم این درخشش در پرسپولیس و حمایت ویژه هواداران می‌تواند به هدف خود برسد. طبیعتا کنار گذاشتن دروازه بان پرسپولیس از کنار گذاشتن دروازه‌بان فولاد سخت‌تر و حتی غیرممکن است.

6 ـ محسن فروزان: او نیز شرایطی مشابه سوشا مکانی دارد. با این تفاوت که در حلقه دوم نفرات ملی‌پوش قرار می‌گیرد، اما امیدوار است با درخشش در دروازه استقلال بتواند با فشار هواداران حضورش در تیم ملی را گارانتی کند.

7 ـ حامد لک: دروازه‌بان خوش‌استیل و جوان تراکتور فصل گذشته در دروازه سرخ‌های تبریز نمایش باثباتی داشت و به تیم ملی نیز دعوت شد و از همین رو قطعا یکی از مدعیان شماره یک در جام ملت‌های آسیاست. لک اما بعد از خط خوردن مصاحبه تند و تیزی علیه کادر فنی تیم ملی انجام داد و همین شرایط او را مبهم جلوه می‌دهد. بویژه اگر کرش قرارداد خود را تمدید کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حمید آبی
Canada
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
۰
۰
اگر كروش مربی باشه هر كس زودتر به دسته سه پرتغال بپیونده دروازه بان فیكس تیم ملی میشه!
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
۰
۰
خوب بود

نیازمندی ها