تخلیه زباله از این خانه چند روز دیگر ادامه خواهد یافت

کشف 60 تن زباله و ‌8 کیسه اسکناس از ‌خانه زن متکدی

15 کامیون زباله و هشت کیسه اسکناس از خانه یک زن سالخورده در شهرستان شوشتر استان خوزستان کشف و صاحبخانه تحویل اداره بهزیستی شد.
کد خبر: ۶۹۰۵۳۴

به گزارش واحد مرکزی خبر، دادستان شهرستان شوشتر در این باره گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر این که بوی تعفن از منزلی در کنار یکی از هتل‌های شهر باعث بروز مشکل برای ساکنان محله شده است، دستور قضایی در این زمینه صادر شد.

امیر کاویانی افزود: ماموران با اعزام به محل قصد ورود به خانه مورد نظر را داشتند، اما صاحبخانه که زن سالخورده‌ای بود، مانع ورود پلیس به خانه‌اش شد. در مرحله بعدی ماموران با دستور قضایی وارد خانه فوق شده و مشاهده کردند، چندین تن زباله در اتاق‌های خانه وجود دارد. در تحقیق از صاحبخانه متوجه شدند او این زباله‌ها را از چند سال پیش جمع‌آوری کرده است.

وی یادآور شد: چون وجود این زباله‌ها تهدیدی علیه بهداشت عمومی بود، ماموران شهرداری در مدت پنج روز 15 کامیون زباله از این منزل خارج کردند.

این منزل برای ضد عفونی شدن در اختیار اداره بهداشت شهرستان قرار گرفت. زن سالخورده نیز برای نگهداری تحویل بهزیستی شد.

تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌داد، این زن از طریق تکدیگری هزینه زندگی‌اش را تامین می‌کرده و در ادامه بازرسی از خانه او هشت کیسه ده کیلویی برنج حاوی اسکناس‌های 5000 تومانی و پول‌های قدیمی کشف شد.

کشف لوازم گران‌قیمت

شهردار شوشتر نیز درخصوص این حادثه گفت: از این خانه در خیابان عبدالله بانو نزدیک به 60 تن زباله خارج شده و هنگام تخلیه زباله، کیسه‌های پول و دیگر اشیای قیمتی مانند طلا و لوازم خانگی کشف شده است.

آرش دُر افزود: در دو روز اول و هنگام تخلیه زباله، میزان قابل‌توجهی پول نقد و لوازم گران‌قیمت مانند کولر گازی، یخچال فریزر و دیگر لوازم خانگی بسته‌بندی شده میان زباله‌های این منزل کشف شده و علاوه بر آن مقادیری لوازم خانگی دست دوم نیز از این خانه به دست آمده است.

شهردار شوشتر تصریح کرد: هنوز میزان پول نقد کشف شده از خانه زن متکدی معلوم نیست حال باید دید تا پایان عملیات تخلیه زباله، میزان اموال نقدی و غیرنقدی کشف شده از این منزل چه مقدار خواهد بود؟

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که زباله، طلای کثیف نام دارد، اگر در شوشتر کارخانه بازیافت زباله وجود داشت، میزان ثروت و ارزش مادی این زباله‌ها به چند میلیون تومان می‌رسید. از سه روز گذشته و با حکم دادستان شوشتر تاکنون میزان زباله‌های تخلیه شده از این منزل به بیش از ۶۰ تن رسیده است و هنوز زباله‌های زیادی در محل وجود دارد که تخلیه نشده است.

مسئول ناحیه یک شهرداری شوشتر نیز در این باره گفت: میزان زباله‌های انباشته شده در منزل زن سالخورده به‌قدری زیاد است که هنوز موفق نشده‌ایم زیرزمین آن را که مملو از زباله است تخلیه کنیم و به چند روز دیگر زمان نیاز داریم.

مسئول بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیز گفت: توصیه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی این است که این منزل باید پس از تخلیه کاملا ضدعفونی شود.

علیرضا اکبری‌زاده افزود: پس از تخلیه کامل این منزل از زباله، ابتدا باید سطوح منزل با فشار آب از سوی خودروهای آتش‌نشانی شست‌شو و سپس با محلول‌های افروز و کلُر ضدعفونی شود.

وی خاطرنشان کرد: تخلیه زباله از این منزل ادامه دارد و معلوم نیست تلاش ماموران شهرداری برای پاکسازی آنجا چه زمانی به پایان برسد.

یادآور می‌شود در پی دستور دادستان شوشتر مبنی بر تخلیه خانه از زباله‌هایی که سال‌ها در آن جمع‌آوری شده بود مردم این شهر از دادستان شهرشان قدردانی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها