سقف شهریه مدارس دولتی؛ 4 میلیون و 900 هزار تومان

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌ از میان پنج نوع مدرسه دولتی فقط مدارس دولتی عادی حق دریافت شهریه از خانواده‌ها را ندارند و دیگر مدارس دولتی می‌توانند به تفکیک براساس اساسنامه تا سقف چهار میلیون و 900 هزار تومان شهریه دریافت کنند.
کد خبر: ۶۹۰۵۱۷

به گزارش ایسنا،‌ اسفندیار چهاربند با اشاره به گلایه برخی خانواده‌ها نسبت به شهریه برخی مدارس دولتی هیات امنایی، سمپاد (استعدادهای درخشان)، نمونه دولتی و شاهد افزود: به‌دنبال رسیدگی به تخلفات مدارس تاکنون دو مورد عزل مدیر مدرسه و چند مورد ارسال پرونده به هیات تخلفات اداری، تذکر کتبی و شفاهی و استرداد وجه دریافت شده، داشته‌ایم.

وی با بیان این‌که مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان) می‌توانند در دوره متوسطه و پیش‌دانشگاهی طبق مصوبه تا سقف چهار میلیون و 900 هزار تومان شهریه دریافت کنند، گفت: دریافت شهریه در مدارس نمونه‌ دولتی و هیات امنایی نیز قانونی است و فقط تعداد محدودی از مدارس دولتی عادی شهریه دریافت نمی‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، مدارس استعدادهای درخشان را گران‌ترین مدرسه در میان مدارس دولتی معرفی کرد و افزود: شهریه در دوره اول متوسطه این مدارس دو میلیون و 900 هزار تومان، در دوره دوم متوسطه چهار میلیون و 200هزار تومان و در پیش دانشگاهی چهار میلیون و 900 هزار تومان است. وی ادامه داد: در اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران ستاد ثبت‌نام داریم که در آن رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، مسئولیت رسیدگی به تخلفات مدارس را به عهده دارد. در کنار هر ستاد ثبت‌نام اصلی در منطقه، ده تا 15 ستاد فرعی وجود دارد که خانواده‌های معترض می‌توانند به‌آن مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها