مهاجم پرسپولیس به باشگاه رفت

آیا خلعتبری در جمع سرخ‌پوشان می‌ماند؟

گفت‌و‌گو با دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا

بوفون: پیدا کردن مقصر ناکامی ایتالیا کار سختی نیست

جان لوئیجی بوفون از علت ناکامی تیم ملی ایتالیا در جام جهانی برای خبرنگاران گفت.
کد خبر: ۶۸۹۵۸۶
بوفون: پیدا کردن مقصر ناکامی ایتالیا کار سختی نیست

به گزارش جام جم ورزشی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایتالیا در نشست خبری خود برابر خبرنگاران دلخور و ناراضی ایتالیایی گفت: پیدا کردن مقصر پس از یک ناکامی بزرگ کار سختی نیست. گفت‌وگوی کوتاه با او را بخوانید.

به نظر دروازه‌بان دوست‌داشتنی فوتبال ایتالیا اگر صادقانه بخواهد به خبرنگاران واقعیت را بگوید، علت اصلی ناکامی ایتالیا در جام‌جهانی چیست؟

حریف از ما قوی‌تر بود، اروگوئه عالی بازی کرد و البته چند ستاره این تیم هنری به نام خراب کردن بازی حریف دارند که این در فوتبال مورد پیچیده‌ای نیست. هیچ کم‌کاری یا عقب‌نشینی وجود نداشت. من همیشه با شما صادقانه حرف زده‌ام و این‌بار هم اعلام می‌کنم که علت اصلی، ضعیف‌تر بودن ایتالیا نسبت به دیگران بود، مساله چیز پیچیده‌ای نیست.

این یعنی انگلیس از شما ضعیف‌تر بود؟

قطعا همین‌طور است، ایتالیا در بازی برابر انگلیس مالک مطلق میدان بود، اگر بازی شماره یک ما نبود شاید بیشتر گل می‌زدیم، اما محتاط بازی کردیم. ایتالیا در بازی مقابل انگلیس بسیار ساده و راحت به پیروزی رسید و شاید این پیروزی ساده ما را مغرور کرد.

آیا تو هم قبول داری که برخی از بازیکنان بی‌انگیزه بودند یا حداقل قبول داری که مقصران اصلی باید شناسایی شوند؟

این بی‌انصافی است، به هر حال با تمام توان خود بازی کردیم، مشکل چیز دیگری است، بازیکنان حتی برای یک لحظه کم‌کاری نداشتند و بی‌انگیزه نبودند، چرا باید بی‌انگیزه باشیم؟ این یک میدان جهانی است و هر بازیکنی آرزو دارد در آن بدرخشد و خاطره‌ساز شود.

ایتالیا نسل باشکوهی در فوتبال داشت، بازیکنان بزرگی که هنوز هم در سراسر جهان هواداران بسیاری دارند. خروجی این نسل دوست‌داشتنی چه بود؟

این نسل باشکوه به اشتباه هنوز هم در حال بازی است، خود من یکی از همین اشتباهات هستم و اعتراف می‌کنم که عملکرد خوبی در جام‌جهانی نداشتم، از این که با همه توانم جنگیدم خیالی آسوده دارم و به هر حال این سرمربی تیم ملی بود که مرا دعوت کرد، اما ای‌کاش جای نسل من به طور کامل برای این جام پر می‌شد، نمی‌دانم نسل بعدی خوب باشد یا نه؛ مهم این است که به آنها میدان بدهیم و این کار به موقع انجام شود تا کارمان به آزمون و خطا نکشد. داستان نسل من در فوتبال ایتالیا تمام شده است.

شکست برابر اروگوئه در هیچ پیش‌بینی از سوی ایتالیایی‌ها رویت نمی‌شد.

متاسفم، کاری از دستم بر نمی‌آمد و یک روز سیاه برای همه ایتالیا بود، تاسف برانگیز و سیاه، از این بدتر نمی‌شود، همه ایتالیا در چنین روز تلخی کاری جز سکوت و اندوه ندارد، متاسفم و از مردم عذرخواهی می‌کنم.

در آخرین بازی به عنوان دروازه‌بان تیم شکست خورده، لقب بهترین بازیکن میدان را تصاحب کردی.

بله، برایم بسیار ارزش داشت. این برای من یک افتخار است که به عنوان دروازه‌بان، بهترین بازیکن میدان هم باشم، این نشان‌دهنده دید درست و حرفه‌ای فیفاست که همه چیز را زیر ذره‌بین دارد، اما در این شرایط دیگر به چیزی جز سکوت و غم فکر نمی‌کنم. ایتالیا شکست خورد و حالا باید به خانه برگردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها