قیمت نان در ماه مبارک رمضان ثابت می ماند

رئیس اتحادیه نان سنگک گفت: قیمت نان فعلا و در ماه مبارک رمضان افزایش نمی‌یابد.
کد خبر: ۶۸۹۱۸۶

محمدرضا نظرنژاد در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این‌که آیا برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان در دستور کار قرار دارد، افزود: با وجود افزایش هزینه‌های جانبی در سال‌های 91 و 92 افزایش قیمت نداشته‌ایم و به مسئولان پیشنهاد کرده‌ایم که برای هر سال قیمت نان 20 درصد افزایش یابد و بر این اساس قیمت نان سنگک به 900 تومان برسد. وی با تاکید بر این‌که طبق محاسبات ما استاندارد هر نان سنگک باید 500 گرم باشد، اظهار کرد: الان وزن چانه خمیر 650 گرم و نان پخته شده 410 گرم است که در برخی موارد به دلیل بالا بودن هزینه‌ها برخی نانوایی‌ها نان را کوچک‌تر می‌کنند.

این مقام صنفی در مورد ساعت کار پخت نانوایی‌های سنگکی و ساعت کاری آنها در ماه مبارک رمضان نیز اظهار کرد: با توجه به تراکم جمعیت در محلات شهر و نسبت نانوایی‌ها در هر محل، ساعت کار نانوایی‌ها در این ایام متغیر است. وی خاطرنشان کرد: در برخی محلات ساعت کار نانوایی‌ها در ابتدای صبح کاهش داشته، ولی در برخی محلات به صورت یکسره از صبح تا شب پخت با فواصل معین ادامه دارد.

نظرنژاد ، توزیع آرد نامرغوب را یکی از مشکلات نانوایی‌ها عنوان کرد و گفت: با وجود یارانه‌ خوبی که از سوی دولت به گندم اختصاص یافته، کارخانه‌ها آرد نول و با کیفیت را کیسه‌ای 50 هزار تومان به شیرینی‌فروشی‌ها می‌فروشند و آرد نامرغوب که چیزی جز پوست گندم نیست، سهم نانوایی‌ها می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها