گفت و گو با توماس مولر آلمانی

عنوان آقای گلی جام جهانی برایم اهمیتی ندارد

ستاره گلزن تیم ملی فوتبال آلمان بعد از پیروزی تیمش برابر آمریکا گفت: خوب بازی کردیم و در سه بازی موفق بودیم اما برای رسیدن به فینال باید بهتر باشیم.
کد خبر: ۶۸۹۱۴۴
عنوان آقای گلی جام جهانی برایم اهمیتی ندارد

به گزارش جام جم ورزشی، مولر در دقیقه 55 بازی با آمریکا گلزنی کرد و پس از سه گل زده در بازی نخست مقابل پرتغال به رکورد چهار گل زده در جام جهانی 2014 رسید و در صدر جدول گلزنان جام جهانی در کنار لیونل مسی و نیمار قرار گرفت.

به‌عنوان بهترین بازیکن میدان و کسی که تیم ملی آلمان به مهارت گلزنی او نیاز دارد، چه حسی داری؟

به هر حال مسئولیت من بیشتر می‌شود، دلهره بیشتری هم دارم، مردم از ما توقع قهرمانی دارند و این رکوردها مثل حضور در صدر جدول گلزنان یا جایزه بهترین بازیکن برای مردم اهمیتی ندارد، مهم قهرمانی است و ما نیز در این باره زمانی به این موارد هیچ توجهی نداریم.

هدایت یواخیم لو را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

خب، مدت‌هاست که او در کنار تیم ملی است، بازیکنان زیادی آمده و رفته‌اند و ثبات مدیریت در این فضا خیلی به نفع ما بوده است. بازیکنان رابطه بسیار خوبی با او دارند و به عقیده من باید به داشتن چنین مربی خوب و فهمیده و کاربلدی افتخار کنیم. لو سیستم را تذکر می‌دهد، تمرینات خوبی هم داریم و بعد از آن از ما می‌خواهد وارد میدان شویم و با پیروزی از زمین بیرون بیاییم. همین.

آیا آلمان را سزاوار حضور در فینال می‌بینی؟

ما در سه بازی گذشته خود عملکرد خوبی داشته‌ایم، به هر حال شکست دادن پرتغال کار کوچکی نبود و تیم آمریکا هم بسیار آماده نشان داد و پیروزی یک بر صفر برای ما ارزش داشت. اما با همین سه بازی نمی‌شود آلمان را تحلیل کرد، جام جهانی دیگری برای ما آغاز شده و مرحله حذفی ویژگی‌های خاص خودش را دارد، تیم‌ها طور دیگری بازی می‌کنند و بسیاری از مربیان بزرگ تاکتیک تیمی خود را کاملا تغییر می‌دهند. در کل باید بگویم که خوب بازی کردیم و در سه بازی موفق بودیم اما برای رسیدن به فینال باید بهتر باشیم.

آمریکا خوب بازی می‌کرد، آیا تو هم اعتقاد داری که کلینزمن بازی دفاعی را در دستور کار مردانش قرار داده بود؟

کلینزمن را همه ما می‌شناسیم، او هرگز به بازی دفاعی اعتقادی ندارد، تیم آمریکا تلاش می‌کرد دروازه‌اش را حفظ کند و به همین خاطر بازی پرحوصله‌ای ارائه کردیم. خوشحالم که گل زیبایی زدم و تیم کشورم برنده بازی شد.

آیا آلمان برای مراحل بعدی کاملا آماده است؟

با صعود به مرحله یک هشتم،‌ تلاش می‌کنیم کیفیت بهتری نیز ارائه کنیم. برای مسابقات برنامه‌های بزرگی در سر داریم که امیدواریم با برخورداری از شانس خوب به آن برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها