خواهری 24 ساله دارم. همسرش خیلی سختگیری می‌کند؛ به طور مثال با ادامه تحصیل خواهرم مخالفت می‌کند. از او خیلی بدم می‌آید. پدر و مادرم از اخلاق او خبر ندارند با این حال خواهرم خیلی شوهرش را دوست دارد. لطفا مرا راهنمایی کنید که بدانم آیا خانواده‌ام را در جریان بگذارم یا خیر!؟
کد خبر: ۶۸۸۸۶۳
دخالت مجردها در زندگی خواهر و برادر متأهل

جام جم سرا: وقتی فردی تصمیم می گیرد که به خواهر یا برادرش که ازدواج کرده است، کمک کند باید توجه داشته باشد که این یک نوع مداخله در زندگی شخصی او است. وقتی زن و شوهری زندگی شان را ادامه می دهند و از یکدیگر در مقابل دیگران شکایتی نمی کنند، نشان می دهد که دوست دارند با هم برای موفقیت در زندگی مشترک شان تلاش کنند. فردی که ، شوهرخواهرش را سخت گیر می بیند باید توجه داشته باشد که این نظر شخصی او است و ممکن است اشتباه باشد. با این حال و اگر فردی متوجه شد که خواهرش در زندگی با مشکلاتی رو به رو است، این را بداند که تنها فردی که می تواند چنین مشکلاتی را حل کند، خود خواهر اوست.

من معتقدم که نظر دادن درباره زندگی دیگران، مداخله های بی جایی است که معمولا مشکلاتی هم ایجاد می کند. اگر فردی، پدر و مادرش را در جریان سختی های زندگی خواهرش قرار بدهد در حالی که خواهرش، همسرش را دوست داشته باشد و از زندگی اش راضی باشد، پدر و مادر را به دلیل علاقه عاطفی به فرزندشان به برخورد با شوهرخواهرش و دخالت بی جا در زندگی آن ها مجبور می کند. در صورتی که شوهرخواهر هم از این موضوع اطلاع پیدا کند، دردسر جدیدی به نام دخالت خواهر در زندگی مشترک به وجود می آید.

تا زمانی که زن یا شوهری از دیگران برای حل مشکلات شان کمک نخواهند، ورود دیگران مداخله محسوب می شود. با این حال، به نظر من وقتی زوج جوانی در روابط شان با خانواده های شان مدیریت اصولی را فرا نگرفته اند، باعث دخالت دیگران در زندگی شان می شوند وگرنه دیگران مداخله گر نیستند و این زوج ها هستند که با گفتار و رفتارشان، دیگران را درگیر مشکلات شخصی شان می کنند.

باید توجه داشت که اگر فردی مجرد باشد، بهتر است که اصلا در مورد زندگی مشترک خواهر یا برادرش نظر ندهد چون خودش در شرایط زندگی مشترک قرار نگرفته است و نمی تواند راهنمای مناسبی برای آن ها باشد.

نکته دیگر هم این که اظهار تنفر یا علاقه به شوهرخواهر، کار درستی نیست. با توجه به این که خواهرش، شوهرش را دوست دارد و این اظهار نظر ها ممکن است مشکلات جدی در زندگی خواهرش به وجود بیاورد. در پایان توصیه من به چنین افرادی این است که به یک مشاور متعهد مراجعه کنند تا متوجه شوند که صلاحیت اظهار نظر در زندگی مشترک دیگران را دارند یا نه.(عبدالحسین ترابیان- کارشناس و مشاور خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها