فرمانده کل سپاه با تاکید بر این که مرزهای ایران امن است، گفت: هیچ دشمنی حتی آمریکا جرأت تعرض به مرزهای کشور ما را ندارد.
کد خبر: ۶۸۷۷۶۶

به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، در یادواره 14 شهید شاخص و ملی استان سمنان طی سخنانی اظهار کرد: امنیت کنونی کشور نتیجه دفاع مقدس است، امروز اگر بسیاری از کشورها، ایران را جزیره‌ای باثبات در منطقه‌ای نا‌امن می‌دانند به دلیل آن است که در هشت سال دفاع مقدس و هشت ماه فتنه، اجازه بی‌ثبات کردن کشورمان را به دشمنان ندادیم. جعفری تاکید کرد: آمریکایی‌ها به بهانه 11سپتامبر به افغانستان و سپس عراق حمله کردند و با محاصره کشورمان قصد داشتند تا به ایران نیز تعدی کنند، اما وقتی آمادگی صددرصدی مردم و نیروهای مسلح کشورمان را در پشتیبانی از ولی‌فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دیدند، از فکر حمله به کشورمان پشیمان شدند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: از سال 80 تا 86 تهدید جدی علیه کشورمان وجود داشت، ولی محقق نشد، دشمنان این مردم و انقلاب بعد از این که دیدند با اقدام نظامی علیه کشورمان راه به جایی نمی‌برند، به سمت ناامن کردن شرایط داخلی کشورمان رفتند که محصول آن هم فتنه 88 بود.

جعفری تصریح کرد: رشد و توسعه هر جامعه‌ای متأثر از امنیت آن جامعه است، یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس، توسعه انقلاب اسلامی است که به واسطه آن توانستیم انقلاب اسلامی را به جهان صادر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ویژگی مهم ایران و جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی است، پس روحیاتی که داریم صرفا به دلیل ایرانی بودن نیست، بلکه آنچه وجود دارد از اسلام است. وی افزود: آنچه در جلسات یادواره شهدا دنبال آن هستیم، حفظ و ادامه راه انقلاب اسلامی است، زیرا توسعه اسلام به سود ایران اسلامی است.

جعفری گفت: هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی و حتی اسلام است، چون استمرار انقلاب اسلامی و همه موفقیت‌های کسب شده مرهون و مدیون خون شهیدان است، اما به قول فرمایش امام(ره)، حق نداریم مقام شهیدان را آن‌قدر کاهش دهیم که بگوییم حاصل خون شهیدان فقط آزادی خرمشهر، بخش‌های اشغال شده کشورمان و پیروزی بر ارتش بعث عراق است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دستاورد خون شهیدان شامل عزت اسلامی و بیداری اسلامی در برخی کشورها، سربلندی ایران اسلامی در جهان و امنیت کشورمان می‌شود. بنابراین مقام شهادت و خون شهید نشان‌دهنده اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است. وی با بیان این که در بیشتر وصیت‌نامه‌های شهیدان بر حمایت از ولایت‌فقیه و پشتیبانی از انقلاب توصیه شده است، تصریح کرد: جنگ تحمیلی برای این شروع شد که انقلاب اسلامی ما را سرکوب یا منحرف کنند تا به این طریق مسئولان کشورمان دست از شعارهای اسلامی خود بردارند.

جعفری با اشاره به این که بزرگ‌ترین دستاورد دفاع مقدس که با پیروزی‌های آن قابل مقایسه نیست، حفظ و استمرار توسعه انقلاب اسلامی در جهان است، ادامه داد: این همان موضوعی است که رزمندگان ما به خاطر آن به شهادت رسیدند. عده‌ای شهدا را جزو تلفات جنگ محاسبه می‌کردند، در صورتی که شهید به نهایت آرزویش رسیده و این را برای خود افتخار می‌داند، پس حق نداریم شهید را به‌عنوان تلفات جنگ بدانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها