سال گذشته رکورد پیرترین کنکوری به مردی هفتادوشش ساله از شهر آستانه‌اشرفیه رسید، اما امسال انگار این رکورد کمی بهتر از سال قبل شده و بر اساس آمارهای سازمان سنجش، مسن‌ترین کنکوری امسال، ابوتراب صالحی هفتادونه ساله از شهر کبودرآهنگ است.
کد خبر: ۶۸۷۳۲۰

جالب اینجاست که جوان‌ترین داوطلب کنکور امسال 15 سال سن دارد و با این حساب می‌توانیم بگوییم که جوان‌ترین و پیرترین کنکوری امسال، 64 سال با یکدیگر اختلاف سنی دارند. جالب‌تر آن‌که هر دوی این داوطلبان هم امسال با یکدیگر رقیب هستند و هر دو در کنکور گروه علوم تجربی شرکت کرده‌اند.

مهرداد سعیدی، جوان‌ترین کنکوری امسال به فارس توضیح داده است که کلاس‌های سوم دبستان، دوم راهنمایی و دوم دبیرستان را به صورت جهشی خوانده و هم‌اکنون سه سال تحصیلی از هم‌سن و سال‌هایم پیش است.

مهرداد گفته در کنکور 93 برای رتبه زیر 500 برنامه‌ریزی کرده است. این داوطلب نوجوان دوست دارد که در رشته پزشکی قبول شود و ابراز امیدواری کرده است که با توکل به خدا، خوب درس خواندن و کنترل استرس، بتواند به این موفقیت نایل شود. برادر مهرداد هم دست‌کمی از خودش ندارد و مهران سعیدی نیز با شانزده سال سن، در کنکور امسال شرکت می‌کند. جوان‌ترین کنکوری امسال می‌گوید: خانواده‌ام جو آرامی را فراهم کرده‌اند تا من و برادرم شرایط مساعدی را برای این آزمون داشته باشیم.

پیرمردی هفتادوهفت ساله و نوجوان چهارده ساله در کنکور 91، پنج داوطلب هشتادوهشت ساله و 20 کنکوری ده ساله در کنکور 90، پیرمرد هشتادونه ساله و دختر یازده ساله در کنکور 89، خانمی هفتادوچهار ساله و 22 نوجوان سیزده ساله در کنکور 88، به عنوان مسن‌ترین و جوان‌ترین داوطلبان کنکور در طی سال‌های اخیر شناخته شده‌اند.

امین جلالوند ‌/ ‌گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها