حرفه ای

بستن افزونه‌های کروم با یک کلیک

یکی از ویژگی‌های خیلی خوبی که موجب شده بسیاری از کاربران نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای از مرورگر کروم برای وبگردی استفاده کنند، پشتیبانی این مرورگر از افزونه‌های مختلف است. البته گاهی اوقات این افزونه‌ها نقش برنامه‌های کوچک را نیز بازی می‌کنند و امکانات متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۷۱۳۱

کاربران نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای به کمک این ویژگی، بسیاری از نیازهای خود در دنیای وب را برآورده می‌سازند. این کاربران ممکن است پس از مدت زمانی کوتاه تعداد زیادی افزونه روی مرورگر خود نصب کنند. گاهی اوقات نصب تعداد زیاد افزونه مشکل‌ساز می‌شود، زیرا ممکن است یک یا دو افزونه دارای مشکلاتی باشد و عملکرد مرورگر و دیگر افزونه‌ها را نیز با مشکل مواجه کند. در این شرایط پیدا کردن افزونه معیوب کار آسانی نخواهد بود. گاهی اوقات هم ممکن است برای انجام برخی کارها نیازمند غیرفعال‌کردن همه افزونه‌های نصب شده باشید. برای انجام این کار و پیدا کردن افزونه‌هایی که در مرورگر مشکلاتی را به‌وجود آورده‌ است، می‌توانید از این روش کمک بگیرید:

1ـ مرورگر کروم را اجرا کرده و با مراجعه به لینک زیر، افزونه One-Click Extensions Manager را روی مرورگر نصب کنید:

http:‌/‌‌/‌goo.gl‌/‌IJhRYx

2ـ پس از نصب افزونه، در کنار نوار آدرس مرورگر آیکون جدیدی را مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی آیکون این افزونه منویی برای شما به‌نمایش درخواهد آمد و با انتخاب Disable all extensions می‌توانید همه افزونه‌های نصب شده روی مرورگر را غیرفعال کنید. (تنها افزونه فعال روی مرورگر شما همین افزونه خواهد بود)

3ـ پس از غیرفعال کردن افزونه‌ها می‌توانید برای فعال‌سازی مجدد آنها نیز روی گزینه Enable all extensions کلیک کنید. همچنین در صورتی‌که قصد دارید افزونه معیوب را شناسایی کنید، باید از منوی به‌نمایش درآمده به‌صورت تک‌به‌تک افزونه‌های موجود را کلیک کرد تا فعال شوند. ضمن فعال شدن هر افزونه می‌توانید مشکل را بررسی و به‌این ترتیب افزونه معیوب را شناسایی کنید.

توجه: با کلیک راست روی نام هر افزونه نیز می‌توانید براحتی آن را از روی مرورگر حذف کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها