راهنمای خرید لحاف و تشک، و لذت بردن از خوابی راحت

۵ طرز فکر اشتباه درباره لحاف و تشک و بالش!

معمولاً ما ۷ تا ۸ ساعت از شبانه روز را در خواب به سر می بریم و این خواب خستگی یک روز کاری پر تنش و سخت را از تن ما به در می کند اما رفع این خستگی به عواملی مانند محل و جای خواب راحت، فضای آرام و آرامش خیال بستگی دارد. در این میان تشکی که روی آن دراز می کشیم، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
کد خبر: ۶۸۵۶۲۶
۱۵ نکته برای افزایش عمر تشک

جام جم سرا: تشک باید متناسب با بدن ما باشد در غیر این صورت ممکن است نه تنها خوابی آرام و راحت به ما هدیه نکند، بلکه باعث بروز برخی از مشکلات به خصوص در ناحیه ستون فقرات شود. اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چگونه می توانیم عمر یک تشک را افزایش دهیم و آن را از آلودگی ها و برخی آسیب ها حفظ کنیم؟

اصول مراقبت از تشک

* تشک را به طور منظم جاروبرقی بزنید. این کار موجب می شود گرد و خاکی که در فوم و لابه لای فنرها رفته است، خارج شود.

* جارو زدن تشک از ایجاد آلرژی جلوگیری می کند و شما را از شر غبار، سلول های مرده پوست و هر گونه ذره و آلودگی که در تشک رخنه کرده است خلاص می کند.

* اگر تشک شما یک نفره است، برای جلوگیری از ساییدگی و پارگی هر چند وقت یک بار آن را ۱۸۰ درجه بچرخانید و در ضمن آن را سر و ته کنید.

* اگر تشک ۲ نفره است، با وارد آوردن ضربه های آرام به تشک می توانید به حفظ فرم آن کمک کنید. البته سر و ته کردن و چرخاندن تشک های ۲ نفره نیز مقدور و تقریباً هر ۶ ماه لازم است.

* سعی کنید تشک را با دقت و لحاظ کردن برخی نکات جابه جا کنید؛ مثلاً برای جابه جا کردن تشک بهتر است از پتو استفاده کنید و هرگز آن را روی زمین نکشید و هل ندهید.

* بهتر است از محافظ تشک یا کاور برای حفظ شکل و تمیزی آن استفاده کنید همچنین استفاده از کاور مانع ورود گرد و خاک و آلودگی به بافت تشک می شود.

* هرگز اجازه ندهید بچه ها با پریدن روی تشک از آن به عنوان یک وسیله بازی استفاده کنند. این کار موجب می شود فنر یا فوم تشک از بین برود یا دچار ایراد شود. ضمن این که به دلیل خاصیت فنری تشک، ممکن است، این جست وخیز کودکانه باعث صدمه دیدن آن ها شود.

* هنگامی که تشک را جابه جا می کنید مواظب باشید رویه یا کاور تشک پاره نشود زیرا ممکن است فوم یا فنرها از محل پارگی بیرون بزند.

* حتماً تشک را متناسب با سایز تخت خواب خود خریداری کنید. خرید یک تشک با اندازه غیراستاندارد موجب می شود که تشک روی سطح تخت حرکت کند و محافظ ساییده شود.

* در زمان حمل تشک، بهتر است تشک خود را در وضعیت مسطح قرار دهید در غیر این صورت حتماً تشک را به جایی تکیه دهید.

* هر از چند گاهی تشک را بدون کاور و محافظ در معرض نور آفتاب قرار دهید؛ این کار موجب می شود تشک شما میکروب زدایی شود.(خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها