عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی می گوید

محرومیت 99 درصد بازنشستگان از دریافت وام

عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی از پرداخت 50 هزار فقره وام به بازنشستگان تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: با توجه به جمعیت بازنشستگان، وامهای اعطایی فقط کمتر از یک درصد این افراد را پوشش می دهد.
کد خبر: ۶۸۵۵۵۶
محرومیت 99 درصد بازنشستگان از دریافت وام

جام جم سرا:علی اکبر خبازها افزود: در سال جاری از سوی بانک رفاه کارگران اعلام شد که 50 هزار فقره وام دو میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی که حقوق خود را فقط از این بانک دریافت می کنند پرداخت می شود.

وی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه تعداد وامها با توجه به جمعیت بازنشستگان بسیار کم است ، گفت: در حال حاضر دو میلیون و 200 هزار بازنشسته در سراسر کشور زندگی می کنند که با در نظرگرفتن تعداد وامهای پرداختی کمتر از یک درصد از بازنشستگان می توانند از آن بهره مند شوند که بسیار کم است.

نایب رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران تاکید کرد: روزانه حدود 500 نفر بازنشسته برای دریافت معرفی نامه وام به کانون استان تهران مراجعه می کنند اما متاسفانه با توجه به محدودیت در نظر گرفته شده نمی توانیم پاسخگوی تمامی این افراد باشیم.

خبازها به مشکلات بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر به دلیل مسائل اقتصادی، بازنشستگان که هر کدام دارای فرزند و نوه هستند با مشکلات معیشتی زیادی مواجهند و نمی توانند از عهده هزینه های زندگی خود برآیند. برهمین اساس شاید اعطای وام هر چند با مبلغ اندک به آنان تا حدودی از مشکلاتشان بکاهد اما باز هم مشاهده می شود 99 درصد آنان از این امر محروم هستند.

وی گفت: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مسئولان سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم که اعتباری را برای اعطای وام به تعداد بیشتری از بازنشستگان در نظر بگیرند و امیدواریم توجه ویژه ای به قشر زحمت کش بازنشسته نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها