دوشنبه شب تیم ملی مقابل نیجریه، دفاع خوبی انجام داد و این دفاع شرایط را برای کسب یک امتیاز فراهم کرد. البته خوب بازی نکردیم، اما به هر حال از اولین مسابقه خودمان امتیاز گرفتیم که اتفاق بزرگ و مهمی محسوب می‌شود. حالا با این نتیجه برای تقابل با آرژانتین بزرگ دغدغه‌های کمتری داریم. ما می‌خواستیم گل نخوریم و خوشبختانه همین اتفاق هم افتاد تا بدون شکست مهیای جدال شنبه‌شب شویم.
کد خبر: ۶۸۵۳۸۰

بازی با آرژانتین به نظرم برای ما راحت‌تر از تقابل با نیجریه خواهد بود، البته آرژانتین همواره تیم بزرگی در عرصه فوتبال دنیاست، اما به نظرم شرایط تیم ملی ایران بعد از بازی با نیجریه به مراتب بهتر شده و همین مساله باعث می‌شود مقابل آرژانتین روان‌تر بازی کنیم. بدیهی است آ‌رژانتین قوی‌تر از حریف اول ماست، اما ایران هم بهتر از بازی اول خودش بازی می‌کند و این مزیتی بزرگ و کتمان نشدنی محسوب می‌شود. شنبه‌شب دیگر مسائلی همچون استرس و هیاهوی آغاز جام را نداریم و اعتماد به نفس بازیکنان نیز در قیاس جدال مقابل نماینده آفریقا افزایش پیدا کرده است. البته در روزهای باقیمانده، بچه‌ها باید خودشان را باور کنند و کادرفنی علاوه بر تمرینات داخل زمین روی ذهن ملی‌پوشان‌مان متمرکز شود تا آنها به این باور برسند که می‌توان مقابل آرژانتین هم خوب بازی کرد. آرژانتینی‌ها یکی از مدعیان قهرمانی هستند، اما به آن معنا نیست که ما باید مقابل آنها دست و پا بسته باشیم و مغلوبشان شویم. می‌شود برابر یک تیم بزرگ هم خوب بازی کرد و از پیش باخته نبود. اتفاقی که امیدوارم شنبه‌شب رخ بدهد و فوتبال دنیا لب به تحسین ملی‌پوشان ما بگشاید.

بدون شک آرژانتینی‌ها در بازی با ایران حساب ویژه‌ای روی گلزنی لیونل مسی باز می‌کنند. مربیان ما هم برای مهار این اعجوبه، تفکراتی در سر دارند. بهترین شیوه برای مهار مسی این است که او قبل از این که صاحب توپ شود مهار شده و از جریان بازی خارج شود.ما باید راه‌های رسیدن توپ به مسی را ببندیم و مهار نفر به نفر او کارایی لازم را نخواهد داشت. فراموش نکنیم مسی مدافعان بزرگی را ناکام کرده و به همین دلیل باید از تقابل مستقیم با او بپرهیزیم.

علی جباری / کاپیتان اسبق تیم ملی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها