تب جام جهانی در نیجریه خاموش است

تماشای مخفیانه فوتبال از ترس بوکوحرام

گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه را که یادتان هست، همان گروهی که بیش از یک ماه پیش نزدیک به 250 دانش‌آموز دختر را در شمال این کشور ربود و هنوز هیچ خبری از آنها نرسیده است.
کد خبر: ۶۸۵۰۱۷
تماشای مخفیانه فوتبال از ترس بوکوحرام

به گزارش جام جم ورزشی، مطمئنا یادتان هم هست که بوکوحرام چه منطقی پشت سر این اقدام خود داشتند. آنها بر این باورند که ریشه همه مشکلات کشور به‌دلیل آموزش‌های غربی است و به همین دلیل مدارس و دانش‌آموزان را مورد حملات خود قرار داده و می‌دهند.

این روزها که بیشتر مردم دنیا در تب و تاب جام جهانی قرار دارند، مردم نیجریه نیز به‌دلیل حضور تیم ملی‌شان از این قاعده مستثنا نیستند، اما در این میان سد بزرگ و خشنی مثل بوکوحرام قرار دارد. این گروه که تا دیروز آموزش و تعلیم غربی را تقبیح کرده و بد می‌دانستند، حالا به نظر می‌رسد دامنه مخالفت‌هایشان به دیگر مسائل نیز کشیده است.

آن‌طور که از اخبار و شواهد برمی‌آید، تماشای فوتبال از نظر اعضای بوکوحرام، کاری اشتباه و حتی حرام است.

اعضای این گروه نیز که احساس مسئولیت فراوانی نسبت به انحطاط اخلاقی جامعه دارند، بیکار ننشسته و دست به کار شده‌اند.

این گروه از آغاز جام جهانی فوتبال تهدید کرد به مکان‌های عمومی که در آنجا فوتبال تماشا می‌شود، حمله خواهد کرد.

مردم نیجریه نیز که نسبت به خشونت بوکوحرام کاملا آگاهند، مجبور هستند مسابقات را به‌طور مخفیانه در خانه‌های خود دنبال کرده و نمی‌توانند این بازی‌ها را در مکان‌های عمومی تماشا کنند. افراط‌گرایان بوکوحرام پیش از این نیز چند بار تماشاگران مسابقات فوتبال را هدف حمله قرار داده بودند.

حسین خلیلی ‌- گروه بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جلال
United States
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
۰
۰
بوكو حرام یك واقعیت است كه تحت تاثیر افكار افراطی بوجود آمده ...

نیازمندی ها