دستگیری شهروندان و مقامات فلسطینی برای یافتن سه جوان ناپدیده شده اسرائیلی همچنان ادامه دارد. در این میان گفته می‌شود حتی یک شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای صهیونیست به شهادت رسیده است.
کد خبر: ۶۸۴۸۰۷

به گزارش ایسنا، نیروهای رژیم صهیونیستی روز گذشته و برای دومین روز پی در پی بازداشت فلسطینی‌‌ها را ادامه دادند. بنا به گزارش خبرگزاری فلسطینی‌ معا، نیروهای رژیم صهیونیستی روز گذشته در کرانه باختری 40 نفر را بازداشت کردند. عزیز الدویک، رئیس شورای قانونگذاری فلسطین از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های دستگیر شده دیروز بود.

گفته می‌شود ارتش رژیم صهیونیستی با یورش به منزل وی در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری و محاصره و بازرسی آن، وی را بازداشت کرد. الدویک از زمان پیروزی جنبش حماس در انتخابات شورای قانونگذاری در سال 2006، سمت رئیس این شورا را برعهده دارد و طی این مدت بارها بازداشت شده است. وی همچنین استاد دانشگاه غیردولتی النجاح الوطنیه در شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری است.

این دستگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که سه جوان اسرائیلی (ده تا شانزده ساله) در منطقه الخلیل ربوده شدند. پس از آن بود که ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت فلسطینی‌ها در شهرهای رام الله، نابلس، طولکرم، قلقیلیه در کرانه باختری را آغاز کرده است. گزارش شده که از جمعه شب تاکنون نزدیک به 113 فلسطینی از سوی نیروهای صهیونیست دستگیر شده‌اند.

صهیونیست‌ها همچنین برای یافتن این سه جوان، جستجوی خانه به خانه را آغاز کرده‌اند. به گزارش شبکه المیادین، یگان نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی موسوم به شمشون و دو یگان از نیروهای احتیاط وارد الخلیل شده‌اند و به جستجوی یکایک خانه‌های فلسطینیان در طفوح و حلحول و بنی نعیم و مرکز الخلیل پرداخته‌اند. در همین رابطه، یک خانم ساکن الخلیل به خبرنگاران گفت: نظامیان صهیونیست طی حمله‌ای غافلگیرانه همه ما را از خانه بیرون راندند و شروع به جستجوی خانه کردند. همچنین گزارش شده که در حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه آوارگان فلسطینی الجلزون، یک فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

رفتار تحریک آمیز نظامیان صهیونیست موجب خشم فلسطینیان شده و جوانان فلسطینی به سوی آنها سنگ و بطری پرتاب می‌کنند. در این درگیری‌ها در حلحول و طفوح چند نفر زخمی شدند. ساکنان الخلیل نگران تشدید تجاوزگری اسرائیلی‌ها هستند. امجد النجار، مدیر انجمن حمایت از اسیران فلسطینی در الخلیل گفت: اشغالگران ضمن بازداشت شهروندان فلسطینی اقدام به ضرب و جرح مردم می‌کنند و درهای خانه‌ها را می‌شکنند و از سگ استفاده می‌کنند. رفتارهای نظامیان صهیونیست جنون‌آمیز است.

اشغالگران همچنین ورودی‌های الخلیل را مسدود کرده‌اند و از تردد ساکنان این منطقه بویژه افراد زیر پنجاه سال جلوگیری می‌کنند. آنها همچنین با استفاده از بالون‌های مجهز به دوربین، کل منطقه را زیر نظر دارند. هشام الشرباتی، از کارشناسان حقوقی فلسطینی در این خصوص گفته است: صهیونیست‌ها با این‌گونه اقدامات می‌خواهند این پیام را به افکار عمومی اسرائیل بدهند که دستگاه‌های امنیتی این رژیم حداکثر توان خود را برای یافتن ناپدیدشدگان به کار برده‌اند و در تلاش برای یافتن آنها سستی نمی‌کند.

در همین حال گزارش شده بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز گذشته در گفت‌وگوی تلفنی از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان خواست به پیدا شدن این سه اسرائیلی کمک کند. نتانیاهو در این تماس بار دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی را به ربودن این افراد متهم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها