دروازه‌بان تیم ملی فوتبال اسپانیا ـ که با پنج گل خورده شب تلخی را تجربه کرد ـ در جمع خبرنگاران حاضر شد و در مهم‌ترین بخش از سخنان خود تصریح کرد: مقصر هر پنج گل خودم هستم و مدافعان هرگز مقصر نیستند.
کد خبر: ۶۸۳۹۷۲

مصاحبه کاسیاس با ال پاییس اسپانیا با تلفیق بخشی از سخنان ایکر در نشست خبری را از نظر می‌گذرانی.

چرا این‌گونه برابر هلند شکست خوردید؟

باور کردنی نبوده و نیست. هیچ بازیکنی پیش‌بینی نمی‌کرد این‌گونه میدان را خالی کنیم. در ضد حملات شکست خوردیم. هلند دست ما را خوانده بود. به مربی خوش فکر هلند و البته بازیکنان بزرگ این تیم تبریک می‌گویم. به هر حال حرفی برای گفتن نیست، هلند از ما برتر بود.

آیا در گل چهارم داور مرتکب اشتباه شد؟

بازگشت به گذشته کار درستی نیست. به هر حال بازیکن حریف مرا روی زمین انداخت و داور می‌توانست اعلام خطا کند اما در آن شرایط، باید مطیع سرنوشت باشی و تصمیم داور. ما یک یا دو گل نخورده‌ایم که قضاوت داور را بهانه کنیم.

آیا در بازی‌های بعدی هم دروازه‌بان اصلی تیم خواهی بود؟

تابع دستور مربی تیم هستم. بعید می‌دانم تغییر جدی صورت بگیرد، اما من هم مثل سایر بازیکنان تابع دستور کادر فنی هستم، شرایط روحی مناسبی نداریم و باید خود را برای دو بازی بسیار مهم آماده کنیم.

به دو بازی مهم اشاره کردی، آیا از پس شیلی برخواهید آمد؟

بازی با شیلی مثل یک فینال بزرگ است. شاید هلند به عنوان تیم اول این گروه صعود کند. در چنین شرایطی بازی ما با شیلی که برابر استرالیا به پیروزی رسیده برایمان حکم مرگ و زندگی دارد. نباید دست روی دست گذاشت، باید جنگید، فوتبال شکست و پیروزی دارد و ما در گام اول شکست خوردیم. مهم این است که دوباره بلند شویم و بایستیم.

راموس و پیکه با اشتباهات خود مردم اسپانیا را دلسرد کردند. با این شرایط اوضاع خط دفاعی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

دو بازیکن بزرگ را نام بردید، راموس و پیکه، بازیکنانی که در سراسر جهان برای بسیاری از مدافعان جوان الگو هستند. آنها مقصر نیستند در هر پنج گل خود من مقصر هستم و نباید خط دفاعی اسپانیا را مقصر بدانید.

ولی در جمع خبرنگاران به اشتباهات خط دفاعی اشاره کرده بودی!

بله همین‌طور است، مدافع گاهی اشتباه می‌کند و این دروازه‌بان است که این اشتباهات را پوشش می‌دهد. من مشکلی با مدافعان تیم ندارم و اگر قرار باشد باز هم درون دروازه اسپانیا بایستم، به حضور این بازیکنان بزرگ در خط دفاعی افتخار می‌کنم.

کاستا در حدی که وعده داده بود برای اسپانیا درخشید؟

او عالی کار کرد، یک پنالتی هم برای تیم گرفت، به‌هر حال از سوی تماشاچیان بسیار تحت فشار است و البته به اشتباه، مدام به شعار مردم توجه می‌کند. نباید تا این حد حساس باشد و به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای بهتر است بیشتر به وظایف خود توجه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها