نماینده کشورمان داور چهارم بازی امشب کلمبیا ـ یونان است

فغانی: بازتاب پنالتی نیشیمورا آن​قدر هم منفی نبود

انتقادها از عملکرد تیم داوری بازی افتتاحیه بلافاصله با شنیدن سوت پایان شدت گرفت؛ جایی که کواچ، سرمربی تیم ملی کرواسی در نشست خبری این بازی تصمیم نیشیمورای ژاپنی را فاجعه خواند و هشدار داد اگر داوری‌ها به همین منوال ادامه داشته باشد، در واقع جام جهانی به صحنه سیرک بدل خواهد شد!
کد خبر: ۶۸۳۶۱۳

در این میان برخی داوران مطرح و بازنشسته دنیا همچون مارکوس مرک آلمانی هم با انتقاد از تصمیمات داور ژاپنی، آنها را شرمسارانه عنوان کردند. اما نکته قابل توجه این بازی حضور علیرضا فغانی به‌عنوان داور چهارم بود. به همین خاطر بعد از بازی افتتاحیه یک سوال بیشتر از بقیه در ذهن فوتبالدوستان ایرانی شکل گرفت؛ این‌که اشتباه تاثیرگذار نیشیمورا در سرنوشت فغانی و ادامه حضور او در جام جهانی هم تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟ علیرضا فغانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره دیدار برزیل و کرواسی و جنجالی که در صحنه پنالتی برزیل به‌وجود آمد، گفت: من یک‌سری از کارشناسی‌هایی که در ایران صورت گرفت را دیدم. هر چند نمی‌توانم براساس قوانین درباره بازی صحبت کنم اما واقعا بازتاب منفی‌ای که این پنالتی در ایران وجود داشت در برزیل مطرح نبود، زیرا مسئولان کمیته داوران فیفا، خودشان را به جای داور می‌گذارند و سعی می‌کنند مثبت به تصمیمات نگاه کنند.

داور ایرانی حاضر در جام جهانی افرود: چون نیشیمورا در دوره قبلی جام جهانی در بازی برزیل و هلند حضور داشت و در آن بازی برزیل شکست خورد، یک‌سری ذهنیت‌ها وجود داشت اما در مجموع بیشتر تصمیم‌ها مورد تائید فیفا قرار گرفت. من هم خواهشم از کارشناسان بویژه کارشناسان جوان این است که به تصمیمات داوران حاضر در جام جهانی کمی مثبت‌تر نگاه کنند، زیرا نگاه غالب در اینجا همین نگاه مثبت است.

فغانی با رد این مساله که داوران ژاپنی با توجه به این قضاوت باید به کشورشان برگردند، گفت: همه داوران تا مرحله گروهی در برزیل می‌مانند و پس از مشخص شدن تیم‌های صعود کرده، داوران برای مرحله بعد انتخاب می‌شوند.

او درباره تجربه‌اش از افتتاحیه جام جهانی هم گفت: من قبلا در فینال جام باشگاه‌های جهان داور چهارم بود، اما بحث جام جهانی جداست. افتتاحیه و فینال مهم‌ترین بازی‌های جام جهانی است و من هم خوشحالم که به‌عنوان نماینده ایران در این بازی حضور داشتم.

دیروز کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی علیرضا فغانی را به‌عنوان داور چهارم دیدار کلمبیا و یونان، انتخاب کرد تا نگرانی‌ها بابت کنار گذاشته شدن تیم داوری بازی افتتاحیه رنگ ببازد. این بازی ساعت 20 و 30 دقیقه امشب به وقت تهران برگزار می‌شود و فغانی در کنار مارک گیگر آمریکایی که بازی را سوت می‌زند، وارد زمین خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها