مرکز طبی کودکان تهران عصر دیروز، روزی باشکوه و به یاد ماندنی را با حضور بزرگان و سرشناسان فوتبال ایران تجربه کرد، روزی که در آن اوج شادی و هلهله کودکان سرطانی با عواطف بی‌ریای اهالی فوتبال به هم گره خورد تا در تورنمنتی کوچک اما لبریز از محبت و عاطفه انسانی با عنوان «جام‌جهانی کوچک»، کودکان سرطانی با فوتبال به مبارزه با این بیماری بروند.
کد خبر: ۶۸۳۱۳۰

برای حضور در این مسابقه که به همت کافه فوتبال (کانون آزاداندیشان فوتبال ایران) و همکاری و میزبانی مرکز طبی کودکان به مدیریت دکتر نیما رضایی و همراهی خانه کودکان نرگس و اتحادیه باشگاه‌های فوتبال برگزار شد، همه پیشکسوتان و ریش‌سفیدان فوتبال آمده بودند تا در سه بازی نمادین با تیم ایران که اعضای آن را کودکان سرطانی تشکیل می‌دادند، جام بیستم را با آرزوی قلبی موفقیت تیم ملی ایران در آوردگاه برزیل استارت بزنند.

از مهدی مناجاتی، حسن روشن و محمد پنجعلی بگیرید تا احمدرضا عابدزاه، حمید درخشان، مجید نامجومطلق، حمید استیلی، حسین شمس، خداداد عزیزی، رضا حسن‌زاده، مهدی پاشازاده، هادی طباطبایی و عبدالرحمان شاه‌حسینی، رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، همه و همه کار خویش را تعطیل کرده بودند تا ساعتی را در خدمت کودکانی باشند که شکوفه زندگی هنوز در جسم بیمارشان زنده و بارور است و می‌خواهند با تلاش و اراده خواستن که بخشی از آن در میدان ورزش متجلی می‌شود، کمر سرطان را بشکنند.

در این چارچوب پیشکسوتان فوتبال با پوشیدن پیراهن تیم‌های ملی نیجریه، آرژانتین و بوسنی به صورت نمادین به مصاف تیم ایران، متشکل از کودکان بیماری رفتند که گرچه رنج بیماری را بر چهره‌های خود دارند، اما پر از شور و امید به زندگی‌اند.

در این بازی‌های نمادین که به قضاوت سعید مظفری‌زاده و علی خسروی برگزار شد، پیشکسوتان فوتبال پا به پای کودکان به هوا پریده و از گلزنی بچه‌ها به شادی پرداختند تا حس و حال یک بازی واقعی را پیش روی نوگلان کشور قرار دهند.

از به زمین افتادن رضا حسن‌زاده برای گرفتن پنالتی و اعتراضش به داور بازی گرفته تا عصبانیت مهدی مناجاتی از باخت تیمش و تاسف‌های عابدزاده بعد از گل خوردن، همه نشان داد که وقتی پای خوشحالی کودکان بیمار در میان باشد، همه از بزرگ و کوچک صف می‌کشند و بدون هیچ عذر و بهانه‌ای لباس ورزشی پوشیده و مشغول فوتبال می‌شوند. در پایان این تورنمنت نیز تیم ایران با پیروزی بر حریفان به مقام قهرمانی رسید تا جام در بین کودکان دست به دست شده و روزی خاطره‌انگیز را برای آنان رقم بزند.

حجت‌اله اکبرآبادی ‌/‌ دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها