سلطانی‌فر: صنایع دستی، ارزآور و اشتغال‌زاست

صادرات 1.5 میلیون دلاری فرش ایران

آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی و گشایش بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی، روز گذشته برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۲۵۹۱

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این مراسم سخنرانی کرد و گفت: صنایع‌دستی کشور هویت‌ساز، ارزآور و اشتغال‌زا بوده و به هیچ وجه وابسته به فناوری خارج از کشور نیست.

به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی‌فر افزود: نسل‌های ما از گذشته این فناوری را سینه‌به‌سینه به فرزندان خود انتقال داده‌اند که در توسعه آن نیاز به ارز نداریم و با تبلیغ اندک می‌شود شغل مناسب ایجاد کرد.

او با اشاره به اشتغال بیش از دو میلیون نفر در بخش صنایع دستی کشور تاکید کرد: صنایع دستی می‌تواند از منابع تامین ارز کشور باشد و می‌توان از این طریق بسرعت به اشتغال و تولید رسید.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: سالانه دو میلیون متر مربع فرش در کشور تولید و 1.5 میلیون متر مربع آن به خارج صادر می‌شود و این تولید حدود 1.5 میلیارد دلار درآمد ارزی نصیب کشور می‌کند.

سلطانی‌فر با اشاره به این که ایران از نظر تنوع تولید صنایع دستی یکی از باظرفیت‌ترین کشورهاست، افزود: ایران یکی از سه قطب اصلی صنایع دستی جهان است که 356 رشته فعالیت دارد و حرف اول را در دنیا می‌زند.

بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی که از روز گذشته در محل دائم نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافته است تا بیست و پنجم خرداد برپاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها