کارشناسان دانشگاه کیس وسترن معتقدند با به کار گیری برخی از راهکارهای درمانی ساده که حتی در خانه قابل انجام هستند، می‌توان از ابتلای افراد سرطانی به سرطان مجدد روده جلوگیری کرد.
کد خبر: ۶۸۲۳۶۳
جلوگیری از بازگشت سرطان با راهکار خانگی

جام جم سرا: کارشناسان دانشگاه کیس وسترن در یک مقاله که در مجله‌ پزشکی متخصصان به چاپ رسیده است اعلام نموده اند که انجام ورزش و همین‌طور مصرف ماهی می‌تواند مانع از بازگشت مجدد سرطان روده در نجات یافته‌گان از سرطان شود.
به نقل از باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران با مطالعه بر روی رژیم غذایی افراد مبتلا به سرطان روده‌ی بزرگ دریافته‌اند مصرف دو بار ماهی در طول هفته و همین طور انجام ورزش حتی به میزان 60 دقیقه در طول هفته می‌تواند تا 50 درصد احتمال بازگشت مجدد بیماری را کاهش دهد.

بر اساس آمارها تنها در کشور ایالات متحده هر سال 135 هزار مورد ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ شناسایی می‌شوند و بر اساس آمارهای همسو هر سال حدود 50 هزار آمریکایی در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.
کارشناسان مصرف گوشت قرمز و استعمال دخانیات را از جمله اصلی‌ترین عوامل ابتلای افراد به سرطان روده بزرگ معرفی کرده‌اند.
پژوهشگران این دانشگاه اعتقاد دارند اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی نقشی مؤثر در جلوگیری از ایجاد تومورهای سرطانی در روده انسان‌ها دارد.

ورزش نیز علاوه بر سرعت بخشیدن به حرکات روده بزرگ سبب جلوگیری از چاقی می‌شود که یکی دیگر از عوامل اصلی ایجاد سرطان روده بزرگ در افراد است.

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
توكل
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
۰
۰
یامن اسمه دواوذكروه شفا
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها