بسیاری از مردم عادت دارند به بهانه نداشتن مزه یا کم بودن نمک غذاها یا خوراکیهای دیگر، آنها را شورتر میخورند حال آن که به گفته مدیرگروه پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، غذای شور موجب افزایش و گسترش سرطان می‌شود.
کد خبر: ۶۸۱۶۶۴
غذای پرنمک دوست دارید؟ سرطان منتظر شماست

جام جم سرا: محمدرضا جویا در نشست خبری هفته تیروئید در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: نمک دریایی از نظر معاونت بهداشتی دانشگاه مضر محسوب شده زیرا دارای ناخالصی و فلزات سنگین است و می‌تواند بروز بیماری‌هایی همچون سرطان را افزایش دهد.

وی با بیان این مطلب که نمک دریایی شوری کمی دارد ادامه داد: متأسفانه مردم برای افزایش شوری غذا نمک بیشتری به آن اضافه می‌کنند که این امر نه تنها باعث افزایش بیماری‌های کلیوی و فشار خون می‌شود؛ بلکه سرطان را نیز افزایش می‌دهد.

به نقل از فودنا، این کارشناس مرکز بهداشت با اشاره به این که 90 درصد نمک از معدن و تنها 10 درصد از دریا تأمین می‌شود، اضافه کرد: وقتی پزشک به مادر در دوران بارداری دارو می‌دهد، وی باید دارو را تا پایان دوره بارداری خود مصرف کند در حالی باور غلط همشهریان این است که به علت عدم مصرف دارو و عوارض آن نباید دارو مصرف شود.
وی درباره مصرف دارو در کودکان و نوزادان نیز این مشکل و ناآگاهی مردم را معضلی مهم دانست و بیان داشت: همشهریان باید روزانه سه تا پنج گرم نمک در مصارف غذایی خود استفاده کنند.

جویا با بیان اینکه مادران باید نوزادان را در سه تا پنج روز نخست تولد برای آزمایشات اولیه به مراکز درمانی و بیمارستانی ببرند، متذکر شد: ما هیچ محدودیتی برای آزمایشات مخصوص این بیماری برای همشهریان نداریم به طوری که از بچه‌های در زندان متولد شده یا غیرایرانی نیز این آزمایشات را می‌گیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها