پدر کویرشناسی از بهترین انواع هندوانه، میگو و ماهی برای خرید می‌گوید

هشدار: هنگام خرید دقت کنید؛ تزریق رنگ به هندوانه و پرتقال!

سازمان غذا و دارو با اعلام اسامی ۴ نمک غیرمجاز هشدار داد نمک‌های بدون مجوز نه تنها بدون ید هستند، بلکه اکثر آنها تصفیه نشده و دارای آلودگی به فلزات سنگین از جمله سرب، جیوه، آرسنیک، کادمیوم، فلور و سایر املاح سنگینند.
کد خبر: ۶۶۳۵۴۰

جام جم سرا: محمد هاشمی، مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو گفت: به لحاظ ارتقای سلامت و اینکه بتوان کمبود ید را در کشور جبران کرد به آن ید اضافه می کنند و همان طور که بر همه تقریباً روشن است این ید برای پیشگیری از گواتر موثر است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، حدود ۱۰ سال است که وزارت بهداشت،غنی سازی نمک را بباید انجام می دهد در مطالعات اخیری که از طرف سازمان غذا و دارو انجام شده است نیز اکثر نمکهای مورد آزمون دارای ید کافی بوده اند ولی متأسفانه در سطح عرضه، محصولاتی رویت شده اند که فاقد مجوز بودند. این نمک‌ها از نوع کوبشی هستند و برخی از این نشانهای تجاری نتوانسته‌اند از فیلترهای سازمان غذا و دارو عبور کنند که شامل نمک ارس، شفا نمک دریاچه ارومیه، نمک آسو و نمک کریستاله بلوری است.

به نقل از فارس، هاشمی گفت: این نمکها در نمک کوبی ها بدون طی پروسه تصفیه سازی بسته بندی می‌شوند و از آنجایی که در این نمک های تصفیه نشده، ناخالصی هایی شامل سرب، جیوه، آرسنیک، کادمیوم، فلور و سایر املاح سنگین وجود دارد بر اندامهای داخلی بدن تاثیرات بسیار مخربی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها