مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: با توجه به وجود 91 منطقه ممنوعه پروازی در کشور، تلاش‌ها و مذاکراتی انجام شده تا تعداد این نقاط کاهش یابد و انگیزه‌ شرکت‌های خارجی برای ورود به حریم هوایی ایران بیشتر شود.
کد خبر: ۶۸۱۳۸۲

محمدعلی ایلخانی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر لزوم گسترش اقتصاد مقاومتی که حوزه حمل‌و نقل را نیز به شکلی عام در بر می‌گیرد، تلاش ما در حوزه هوایی این بوده که شرایط بهینه‌ای برای پرواز‌های کشور به وجود آوریم. وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند بحث کاهش مناطق ممنوعه پروازی کشور است که بسیاری از آنها مربوط به پیش از انقلاب بوده و تاکنون ادامه داشته است.

ایلخانی با بیان این‌که 200 نقطه خطر در مسیرهای هوایی کشور وجود دارد، گفت: وجود این نقاط موجب شکستگی 91 راه هوایی کشور شده که از یک سو موجب دور زدن کشورها برای عبور و از سوی دیگر درآمدهای میلیاردی را از کشور گرفته است.وی درباره‌ اقدامات انجام شده به منظور کاهش این نقاط اظهار کرد: در این زمینه نامه‌نگاری‌های مختلفی با مسئولان ذی‌ربط آغاز شده و نیروهای مسلح نیز همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند تا بتوانیم از 91 منطقه ممنوعه پروازی بکاهیم.

ایلخانی توضیح داد: تعدادی از این مناطق مربوط به پادگان‌های آموزشی است که در آنها اقدامات پروازی و تیراندازی سربازان انجام می‌شود. در جریان مذاکرات انجام شده سعی کردیم این مناطق را دست‌کم برای ساعتی از حالت ممنوعه خارج کرده‌ و امکان پرواز را در آنجا به وجود آوریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها