تصویربرداری سریال تلویزیونی «پرده‌نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی در تهران آغاز شد. این سریال قرار است از شبکه یک پخش شود.
کد خبر: ۶۸۱۰۳۲
حضور دوباره ویشکا آسایش در تلویزیون با «پرده‌نشین»
داستان پرده‌نشین درباره زنی به نام هدی(ویشکا آسایش) است که پس از سال‌ها برای دریافت ارثیه پدری می‌آید، اما برایش اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد.

تصویربرداری در لوکیشن خانه حاج حبیب(سعید نیکپور) در حوالی پامنار ادامه دارد در این لوکیشن حامد کمیلی و سارا بهرامی مقابل دوربین رفته‌اند که نقش یک زوج را بازی می‌کنند. حامد کمیلی نقش محمدحسین و سارا بهرامی نقش مائده دختر هدی را بازی می‌کند.

در این سریال فرهاد آئیش، آتیلا پسیانی، ویشکا آسایش، هومن برق‌نورد، سعید نیکپور، مهران رجبی، حامد کمیلی، مائده طهماسبی، ژیلا سهرابی، سارا بهرامی، شیوا ابراهیمی، محسن کیایی، سپیده اعلایی، علی مردانه، زویا امامی، زهرا طاهری‌منش، ناهید مسلمی، سارا رسول‌زاده، محمدمهدی حسینی‌نیا، احسان کرمی، رسول ادهمی، سینا سهیلی، پرهام یداللهی، محمد شهباز تهرانی، آزاده سیفی، ابراهیم عزیزی، کامران ملکی، سیامک ادیب، علی گلزاده، ابوالفضل شاه‌کرم، امیرحسین فتحی، مژگان غلامی، بهادر مالکی، وحید رونقی نوتاش و سیدجواد زیتونی به ایفای نقش می‌پردازند.

مجموعه 30 قسمتی پرده‌نشین نخستین تجربه سریال‌سازی شعیبی است که فیلمنامه آن از سوی حسین تراب‌نژاد، مهدی شیرزاد و مهدی حمزه براساس طرحی از عبدالرسول گلبن نوشته شده است.

بهروز شعیبی، کارگردان سریال پرده‌نشین درباره پذیرش کارگردانی این سریال گفت: وقتی تهیه‌کننده طرح این سریال را با من در میان گذاشت، احساس کردم سوژه خوبی دارد و می‌توان کار خوبی ساخت. مهم‌ترین ویژگی این مجموعه کار کردن با محمود رضوی تهیه‌کننده است که همکاری من و او از دو سال پیش آغاز شده و تا امروز چند کار ساختیم.

به همین دلیل خیالم راحت بود که با یک فرد حرفه‌ای کار می‌کنم که محیط امنی برای عوامل سازنده آثارش فراهم می‌کند. بنابراین با میل و رغبت پذیرفتم.

وی با اشاره به فیلمنامه این سریال افزود: فضای قصه این سریال برای بینندگان حالت نوستالژی خواهد داشت و ما در این سریال به زندگی ایرانی می‌پردازیم که در گذشته پررنگ بوده و الان هم در برخی شهرستان‌ها رایج است، اما در شهرهای بزرگ به دلیل سرعت فناوری از آن فاصله گرفته‌ایم. این دوگانگی امروز در زندگی‌هایمان دیده می‌شود، در حالی که روابط خانوادگی در گذشته به گونه دیگری بود و ما تلاش می‌کنیم سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را در این سریال به نمایش بگذاریم.

بنا به گفته کارگردان، بخش عمده فیلمنامه نوشته شده و قسمت‌های باقیمانده در حال نگارش است. شعیبی در این باره گفت: خوشبختانه گروه نویسندگان حرفه‌ای هستند و با این‌که کار کلید خورده، اما مرتب با یکدیگر در ارتباط هستیم.

یکی از ویژگی‌های دیگر این سریال حضور بازیگران حرفه‌ای است. سعی کرده‌ایم از حضور بازیگران توانمند برای ایفای نقش استفاده کنیم و از کلیشه‌های رایج پرهیز کردیم. در واقع سعی کردیم از توانمندی و گنجایش سینما و تلویزیون برای ساخت این سریال استفاده کنیم. این پنجمین همکاری شعیبی و رضوی بعد از فیلم سینمایی «دهلیز» و فیلم‌های تلویزیونی «دنیای بهتر»، «روزهای آخر اسفند» و مستند داستانی «گام‌های بلند» است. بهروز شعیبی کارگردان، بازیگر، دستیار و برنامه‌ریز سینمای ایران است.

/Media/Image/1392/06/26/635150038456349240.jpg

شعیبی برای فیلم‌سینمایی دهلیز جوایز متعددی را نصیب خود کرد و این فیلم با استقبال خوبی از طرف مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شد. همچنین وی در فیلم‌های «طلا و مس» و «مهمان داریم» در سال‌های اخیر نقش‌های متفاوتی را بازی کرده است.

برخی از عوامل سازنده سریال پرده‌نشین عبارتند از؛ نویسندگان حسین تراب‌نژاد، مهدی شیرزاد و مهدی حمزه براساس طرحی از عبدالرسول گلبن، مدیر تصویربرداری علیرضا قاضی، مدیر صدابرداری کامران کیان‌ارثی، طراح صحنه سعید آهنگرانی، طراح لباس شیوا رشیدیان، طراح گریم فاطمه و زهرا کمالی، مشاور تهیه و مدیرتولید مرتضی متولی، مدیر تدارکات اسماعیل کلبی‌آبادی، دستیار اول کارگردان علی مردانه، مدیر برنامه‌ریزی سحر مصیبی، بازیگردان علی صلاحی، برنامه‌ریز سامرند معروفی، منشی‌صحنه مرجان تاجیک، عکاس محمدحسن ناحی و مشاور رسانه‌ای بیتا موسوی. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها