رحمت‌الله حافظی،همچنان بدون ارائه سند پافشاری می کند

گفتیم آب تهران آلوده است، کتمان کردند

خطر کمبود ید برای زنان باردار

جدی بیگیرید: فواید و مضرات ید و نیترات

در حالی که ۳۳ درصد از زنان باردار از کمبود ید رنج می‌برند، آکادمی طب اطفال آمریکا بتازگی گزارشی منتشر کرده که در آن ضمن هشدار درباره خطرات کمبود ید به مادران باردار توصیه شده مکمل‌های یددار مصرف کنند.
کد خبر: ۶۷۹۰۴۹

جام جم سرا:
ید به دلیل اینکه باعث تولید هورمون تیروئید می‌شود، نقش بسیار مهمی در رشد کافی نوزادان تازه متولد شده ایفا می‌کند و نمک یددار یکی از منابع مهم تأمین ید بدن محسوب می‌شود. بنابراین، افرادی که میزان کافی از نمک یددار در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند با مشکل کمبود ید مواجه نخواهند شد.
در گزارش یادشده آمده است که کمبود ید سبب جلوگیری از رشد مغزی و جسمانی نوزادان می‌شود و از همین رو باید دربااره افزایش نیترات و نمک اسیدی تیوسیانات در خون هشدار داده شود. این ترکیبات سبب کاهش توانایی بدن در فرآوری ید و ترشح هورمون تیروئید می‌شود. سبزیجاتی نظیر کلم بروکلی، گل کلم و کلم و همین طور دود سیگار محتوی تیوسیانات هستند. نیترات نیز عمدتا در آب‌های آلوده یافت می‌شود.

به نقل از نیوزتونایت، «جروم پائولسون»، مدیر پزشکی امور ملی و جهانی سیستم سلامت ملی کودکان آمریکا گفت: زنانی که در سنین بارداری قرار دارند باید به این توصیه گوش کنند زیرا وجود ید برای رشد نوزادان بسیار حیاتی است. برای جبران کمبود ید می‌توان نمک یددار مصرف کرد اما زنانی که به هر دلیل در مصرف نمک طعام محدودیت دارند می‌توانند از مکمل‌های ید استفاده کنند.

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها