سالمندمداری در رادیو

شبکه رادیویی تهران بتازگی رویکرد جدیدی را در دستور کار قرار داده و با توجه به افزایش انبوه جمعیت سالمندان و تبدیل شدن آن به یکی از موضوعات بحث‌برانگیز و قابل توجه جوامع بشری، فرهنگ سالمندمداری را ترویج می‌دهد.
کد خبر: ۶۷۸۲۵۵
سالمندمداری در رادیو

برنامه‌های سالمند محور شبکه رادیویی تهران هر روز به غیر از جمعه‌ها ساعت 10 تا 11 از رادیو تهران پخش می‌شود. برنامه گنجینه‌ها کاری از گروه اجتماعی و خانواده شبکه رادیویی تهران است که درباره زندگی سالمندی، انتقال تجارب سالمندان به نسل جوان برای پر کردن شکاف نسلی، معرفی سبک و شیوه سالم زندگی در سالمندی و شرایط اجتماعی آنان است. «در سایه‌سار سپیدار» نیز دیگر برنامه این شبکه رادیویی است که با برگزاری یک مهمانی کوچک برای سالمندان یک گپ و گفت صمیمانه و شاد را پخش می‌کند. این برنامه با حضور هنرمندان قدیمی و پیشکسوت پخش می‌شود. انزوای اجتماعی، افسردگی، ناامیدی از زندگی و دیگر مشکلات جسمی و روانی از مسائل جدی بهداشتی سالمندان است که در این برنامه مورد توجه قرار می‌گیرد.

برنامه «فصل نو» هم با موضوع سالمندی و سلامت از پارک‌های شهر تهران پخش می‌شود.

گروه معارف و تربیت شبکه رادیویی تهران هم برنامه «برکت زندگی» را با پخش قطعه‌های نمایشی، رفتار و برخورد پدربزرگ و نوه منعکس می‌کند. گروه شهرستان‌ها هم با این مقوله که سالمندی پایان راه نیست، هنوز بسیاری از سالمندان هستند که منشأ اثر، کارآفرینی، مشاوره و همفکر جوانان باشند برنامه «یک آسمان محبت» را پخش می‌کند.

برنامه «خانه و خانواده» که از رادیو ایران پخش می‌شود، امروز به بررسی نیازهای کودک و سالمند اختصاص دارد.

شایسته جعفریان تهیه‌کننده برنامه «خانه و خانواده» گفت: در برنامه امروز موضوع ضرورت و اهمیت ازدیاد جمعیت بررسی می‌شود. توجه به نیازهای کودک و این‌که آیا باید سالمندان ازدواج کنند؟ و بیان نکاتی در مورد خانه‌داری از دیگر موضوعاتی است که در این برنامه مطرح می‌شود. (روابط عمومی رادیو تهران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها