معاون نظارتی بانک مرکزی در مورد نظارت بر اجرای صحیح نرخ‌های سود سپرده بانک‌ها گفت: نرخ‌های سود سپرده که توسط بانک‌ها تعیین و بانک مرکزی آن را ابلاغ کرده، بسیار دقیق در تمام بانک‌های خصوصی و دولتی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۷۸۱۰۰

به گزارش فارس، حمیدرضا تهرانفر در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش‌هایی که براساس بازرسی‌های بانک مرکزی به دست آمده است، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد 98.5 درصد بانک‌ها بدرستی این مصوبه را اجرا می‌کنند که البته 1.5 درصد دیگر چندان قابل توجه نیست. وی درخصوص نتیجه گزارش عملکرد بانک‌ها در دریافت سود تسهیلات که پیرو انتشار خبرهایی مبنی بر تخلف برخی بانک‌ها اعلام شده بود، گفت: این گزارش را به شورای پول و اعتبار ارائه می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در این مدت گزارش ارائه نشده و بالاخره چه زمانی شورا این گزارش را دریافت خواهد کرد، گفت: در این مدت شورای پول و اعتبار جلسه‌ای نداشته و به طور قطع این گزارش را به شورا خواهیم داد.معاون نظارتی بانک مرکزی همچنین با اعلام دلیل تفاوت فهرست بدهکاران بانکی مرکزی و قوه قضاییه گفت: این تفاوت طبیعی است، زیرا فهرست قوه قضاییه شامل بدهکارانی است که در گذشته از آنها شکایت شده، اما فهرست بدهکارانی که بانک مرکزی ارائه کرده به ترتیب از بزرگ‌ترین بدهکار به کوچک‌ترین بدهکار تنظیم شده است.

وی افزود: این طور نیست؛ اطلاعاتی که قوه قضاییه داده، با اطلاعاتی که ما ارائه کرده‌ایم، ویژگی متفاوتی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها