براساس نتایج نهایی غیررسمی

السیسی 92.9 درصد آرا را کسب کرده است

مرسی و مبارک از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری منع شدند، این در حالی است که مسئولان مصری برگزاری انتخابات، برای کسانی که رای ندهند جریمه تعیین کرده اند.
کد خبر: ۶۷۸۰۲۱
اینجا، رای ندادن یعنی 500 پوند جریمه

کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرده است که جریمه نقدی 500 پوندی برای افرادی که در انتخابات حضور پیدا نکنند، وضع شده است.

از سوی دیگر، منابع قضایی مصر اعلام کردند که به محمد مرسی و حسنی مبارک، روسای جمهور پیشین مصر اجازه شرکت در انتخابات ریاست جمهوری داده نشده است.

به گزارش سایت الوطن العربی، منابع قضایی در مصر با اعلام این خبر گفتند: بر اساس اصلاحات اخیر در قوانین مصر به افرادی که به اتهام‌های کیفری در حبس موقت به سر می‌برند، اجازه مشارکت در انتخابات داده نمی‌شود و به این ترتیب محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر نمی‌تواند در انتخابات نامزد شده یا در انتخابات رای دهد.

حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر نیز به این دلیل نمی‌تواند در انتخابات رای دهد که اخیرا به اتهام فساد در کاخ‌های ریاست جمهوری مصر به سه سال حبس محکوم شده است.

نجلاء علی، همسر محمد مرسی نیز از آنجا که اخوان المسلمین انتخابات را تحریم کرده و آن را به رسمیت نمی‌شناسند در انتخابات حضور نخواهد یافت.

سوزان مبارک، همسر حسنی مبارک نیز از زمان انقلاب 25 ژانویه در هیچ یک از انتخابات و رای گیری‌ها شرکت نکرده است. (فارس و ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها