رقابت تکواندوکاران قاره آسیا در شرایطی از دیروز در تاشکند ازبکستان با پیکارهای پومسه(اجرای فرم) آغاز شد که ملی‌پوشان کشورمان صاحب چهار مدال طلا، دو نقره و دو برنز شدند.
کد خبر: ۶۷۷۶۶۲

در چارچوب سومین دوره پیکارهای پومسه قهرمانی آسیا دیروز در حالی تیم مردان ایران در بخش تیمی بالای 30 سال صاحب مدال طلا شد که در بخش انفرادی نیز هادی ترکاشوند در رده سنی 51 تا 60 سال با پشت سر گذاشتن حریفانی از تایوان و ازبکستان طلایی شد، در رده سنی 41 تا 50 سال تقی حاتمی از حریفانی از کره‌جنوبی و فیلیپین پیشی گرفت و بر سکوی نخست ایستاد. این در حالی بود که هدایت آریانفر در رده سنی 61 تا 65 سال پس از شرکت‌کننده کشور میزبان در رده دوم ایستاد و نقره گرفت، مهدی جمالی در رده سنی بالای 18 سال پس از حریفانی از فیلیپین و ویتنام صاحب مدال برنز شد و علی سلمانی نیز در رده سنی 37 تا 40 سال پس از شرکت‌کنندگان کره‌جنوبی و تایلند به مدال برنز بسنده کرد.

در بخش بانوان نیز مرجان سلحشوری در رده سنی 18 تا 30 سال رقیبانی از کره‌جنوبی و ویتنام را پشت سر گذاشت و مدال طلا کسب کرد و آتوسا فرهمند در رده سنی 31 تا 40 سال پس از شرکت‌کننده کره‌ای به مدال نقره بسنده کرد؛ اما امروز پیکارهای تکواندو(مبارزه) آغاز می‌شود و طی آن فرزان عاشورزاده در وزن دوم ابتدا با تکواندوکار قزاقستان روبه‌رو خواهد شد و در صورت پیروزی به مصاف حریف تاجیکستانی می‌رود. در این وزن فریده رشیدی در دور اول با حریف قزاقستانی مسابقه می‌دهد.

در ادامه این رقابت‌ها روز سه‌شنبه بهنام ​اسبقی در وزن چهارم با برنده قزاقستان- قرقیزستان و علیرضا نصرآزادانی در وزن پنجم با حریف اردنی مسابقه می‌دهند. در این روز در تیم بانوان نیز پریسا قربانی، سوسن حاجی‌پور و پریسا فرشیدی به ترتیب در اوزان سوم، چهارم و پنجم مبارزه می‌کنند. قربانی با تکواندوکار تایلندی، حاجی‌پور با حریف قزاقستانی و فرشیدی نیز با مبارز تایلندی مسابقه می‌دهد.

در آخرین روز یعنی روز چهارشنبه نیز شکرانه ایزدی و اکرم خدابنده در اوزان ششم و هشتم بانوان، مهدی خدابخشی، یوسف کرمی و مرتضی شیری در اوزان ششم، هفتم و هشتم مردان روی شیاپ چانگ می‌روند. ایزدی با برنده مسابقه ماکائو- یا قزاقستان مبارزه خواهد کرد، خدابنده و خدابخشی با حریفانی از ماکائو مسابقه می‌دهند، یوسف کرمی با یکی از تکواندوکاران چین یا قزاقستان مبارزه می‌کند و شیری آخرین نماینده ایران نیز با لبنان به رقابت می پردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها