رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از تنظیم لایحه‌ای درخصوص اعمال محدودیت جهت افراد بی‌سواد برای تصویب در هیات دولت خبر داد و گفت: محدودیت‌‌ها شامل مواردی مانند برداشت یارانه به شرط باسواد بودن اعضای خانواده و استفاده از مجوزهای دولتی به شرط باسواد بودن افراد خواهد بود.
کد خبر: ۶۷۷۱۷۳

به گزارش ایسنا، علی باقرزاده از اعمال مشوق‌هایی برای افراد بی‌سواد نیز خبر داد و افزود: برابر یکی از مشوق‌های در نظر گرفته شده، اگر یک کشاورز باسواد باشد، به مدت دو سال از تخفیف بیمه کشاورزی بهره‌مند می‌شود.

وی با اشاره به پیامدهای بی‌سوادی برای جامعه خاطرنشان کرد: طبق آمار، 30 درصد بزهکاری از سوی افراد بی‌سواد و دارای تحصیلات ابتدایی انجام می‌شود. همچنین کمیت و کیفیت تولید، بهداشت فردی و اجتماعی، بهداشت زیست‌محیطی، انضباط و قوانین اجتماعی (آداب زندگی، شهروند مطلوب) و انتخاب آگاهانه در زندگی و اجتماع ارتباط مستقیمی با میزان دانش و سواد افراد دارد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از طرح تحول‌آفرین در برنامه سوادآموزی خبر داد و گفت: طرح باسواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان با محوریت مدرسه و استفاده از دانش‌آموزان برای شناسایی و جذب اولیا و نیز باسواد کردن کودکان و نوجوانان ده تا بیست ساله با هدف حمایت از کودکان کار و معلول جزو برنامه‌های این سازمان است.

وی مخاطب‌محور کردن سوادآموزی را از برنامه‌های این سازمان دانست و افزود: یکی از دلایل بی‌سوادی، بی‌رغبتی مردم است که در این ارتباط اصلاح محتوای آموزشی و بازتالیف کتاب‌های درسی در دستور کار قرار گرفته است.

باقرزاده اظهار کرد: تلاش‌های زیادی در معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با توسعه آموزش‌های پیش از دبستان و افزایش جذب کودکان لازم‌التعلیم صورت گرفته تا بتوانیم بی‌سوادی را در کشور کاهش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها