کارآگاهان پلیس یک گام جلوتر از دزدان

سارقان مسلح سربزنگاه گرفتار شدند

راز سرقت مسلحانه از بانک، با دستگیری اعضای باند سارقان حرفه‌ای و قبل از اجرای نقشه تبهکارانه برملا شد. متهمان که در کمین نشسته بودند تا با خروج رئیس بانک او را گروگان بگیرند و نقشه سرقت را اجرا کنند، از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی استان مرکزی به دام افتادند. سردسته این باند، فرد سابقه‌داری است که مدتی قبل به همین اتهام بازداشت، اما با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود.
کد خبر: ۶۷۶۰۹۶

کارآگاهان پلیس استان مرکزی وقتی با تحقیقات نامحسوس در جریان قرار گرفتند اعضای باندی تصمیم گرفته‌اند به بانکی دستبرد بزنند، وارد عمل شدند و قبل از آن که متهمان نقشه خود را اجرا کنند، سر بزنگاه آنها را بازداشت کردند. رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی در این باره می‌گوید: «مدتی قبل کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی در بررسی‌های خود در جریان نقشه سرقت مسلحانه اعضای باندی قرار گرفتند. تحقیقات نشان می‌داد چند مرد مسلح تصمیم دارند از بانکی در یکی از شهرستان‌های اطراف اراک سرقت کنند. با تجمیع اطلاعات به دست آمده و مشخص‌شدن زمان سرقت، گروهی از ماموران پلیس آگاهی راهی محل شدند و اعضای این باند را هنگامی که در کمین بانک بودند، دقایقی قبل از اجرای نقشه‌شان به دام انداختند.»

سرهنگ احمدی ادامه می‌دهد: «سارقان سوار خودروی مزدا و یک موتورسیکلت بودند. در بازرسی از خودروی متهمان یک قبضه سلا ح کمری، تعدادی ابزار و تجهیزات مورد استفاده در سرقت و همچنین نقاب و دستکش کشف شد.»

متهمان دستگیر شده که ابتدا منکر اقدام برای سرقت از بانک بودند، زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شدند، لب به اعتراف گشودند. سردسته این باند که مدتی قبل به اتهام سرقت از بانک بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شده بود، به کارآگاهان گفت: «قبل از این که به اراک بیاییم، در شهری دیگر از بانکی حدود 20 میلیون تومان سرقت کردیم. سپس راهی شهرستان اراک شدیم تا نقشه بعدی‌مان را آنجا اجرا کنیم. یک ماه قبل بانک مورد نظر را شناسایی کردیم و آنجا را زیر نظر گرفتیم تا رفت و آمدها، مبالغ موجود در شعبه و سیستم امنیتی بانک را ارزیابی کنیم. آن روز، حدود ساعت 10 صبح راهی محل شدیم و در کمین نشستیم تا بانک تعطیل شود. مثل سرقت قبلی نقشه‌مان این بود که رئیس بانک را تعقیب و در محلی خلوت راهش را مسدود و او را با تهدید سوار خودرو کنیم. قصد داشتیم بعد از این کار همراه رئیس بانک به شعبه برگردیم و با کمک او وارد بانک شویم و گاوصندوق را سرقت کنیم. از آنجا که طبق نقشه در تمام مدت سرقت از نقاب و دستکش استفاده می‌کردیم، هویت ما مشخص نمی‌شد.»با اعتراف سردسته این باند به سرقت مسلحانه، مرد میانسال و اعضای باندش با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند. تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم این افراد ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها