تلفات سیل در بالکان به ۴۴ نفر رسید

مقام‌های رسمی از افزایش تعداد تلفات ناشی از جاری شدن سیل در کشورهای حوزه بالکان خبر می‌دهند.
کد خبر: ۶۷۵۰۶۰
تلفات سیل در بالکان به ۴۴ نفر رسید

به گزارش پرس تی وی، نخست وزیر صربستان امروز یکشنبه تاکید کرد: 12 جنازه دیگر در شهری در نزدیکی بلگراد پایتخت این کشور پیدا شده و تعداد تلفات سیل در صربستان به بیش از 16 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش نخست وزیر صربستان نسبت به افزایش تلفات سیل اخیر در این کشور پس از پایین رفتن سطح آب ابراز نگرانی کرده است. مقام های رسمی صربستان اعلام کردند، بیش از 15 هزار نفر در سراسر این کشور از مناطق سیل زده به سایر مناطق منتقل شده اند. سیل همچنین بزرگترین نیروگاه برق صربستان را تهدید می کند. کارگران این نیروگاه نیز تخلیه شده اند.

نخست وزیر صربستان تاکید کرد: مهمترین نگرانی ما محافظت از نیروگاه برق است و همه تلاش خود را برای این مساله انجام خواهیم داد. سیل بالکان در 120 سال اخیر بی سابقه بوده است. پیش بینی می شود موج جدید سیل و باران از امشب بالکان را فرا خواهد گرفت.

مقام های رسمی بوسنی و هرزگوین نیز اعلام کردند، سیل به بیش از یک میلیون نفر آسیب رسانده است. حدود یک سوم مناطق این کشور شامل خانه ها، جاده ها و خطوط راه آهن زیر آب رفته است.

تاکنون 27 نفر در جریان سیل بوسنی کشته شده اند. مقام های بوسنی در این کشور حالت فوق العاده اعلام کرده اند. سیل در کرواسی نیز موجب تخلیه هزاران نفر شده است. یک نفر نیز در جریان این سیل کشته شده است. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها