کرش فهرست 30 نفره بازیکنان مورد نظرش را برای جام‌جهانی مشخص کرد

آغاز تمرینات تیم ملی در ارتفاعات اتریش

دومین اردوی تدارکاتی خارج از کشور تیم ملی فوتبال در شرایطی در اتریش آغاز شد که ساعاتی پیش از عزیمت ملی‌پوشان به وین، همایش همبستگی در حمایت از تیم ملی در تهران برگزار شد، همایشی که در آن تمام شرکت‌کنندگان از جمله وزیر ورزش و جوانان بر ضرورت پرهیز از حاشیه‌سازی و یکدلی برای موفقیت این تیم در جام‌جهانی تاکید کردند.
کد خبر: ۶۷۳۳۴۷

ملی‌پوشان فوتبال پس از بازگشت از اردوی آفریقای جنوبی و چهار روز پیگیری تمرینات خود در تهران، یکشنبه شب در شرایطی عازم اتریش شدند که کارلوس کرش پیش از اعزام تیم فهرست 30 بازیکن مورد نظرش را برای جام‌جهانی در اختیار فیفا گذاشت. 30 بازیکنی که در اردوی اتریش حضور خواهند داشت و در نهایت از این جمع 23 نفر افتخار عضویت تیم ملی در جام‌جهانی را به دست می‌آورند. اما ملی‌پوشان فوتبال یکشنبه شب ساعاتی پیش از ترک تهران به همراه مربیان خود با حضور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در همایش همبستگی از تیم ملی فوتبال شرکت کردند، همایشی که در آن وزیران ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از پیشکسوتان فوتبال حضور داشتند و از جمله برنامه‌های آن رونمایی از ترانه تیم ملی در جام‌جهانی تحت عنوان «دروازه‌های دنیا» با صدای احسان خواجه امیری بود.

در این میان و در شرایطی که رسانه ملی همواره حرف اول را در حمایت از تیم‌های ملی رشته‌های مختلف ورزش زده و در هفته‌های گذشته نیز خیلی پررنگ از تیم ملی فوتبال حمایت کرده است، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر ضرورت حمایت رسانه‌ها از تیم ملی فوتبال تصریح کرد: رسانه‌ها بویژه رسانه ملی در طول برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال باید توجه ویژه‌ای به تیم ملی فوتبال داشته باشند و از حواشی پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا بازی‌های جام‌جهانی، تمرکز تمام رسانه‌ها باید روی تیم ملی فوتبال‌ کشورمان باشد و از پرداختن به حواشی که باعث سرخوردگی و یأس می‌شود، پرهیز کنند، چرا که افکار منفی بر عملکرد بازیکنانمان تأثیر خواهد گذاشت. متاسفانه گاهی دیده می‌شود حاشیه‌هایی که چندان هم جذاب نیستند از سوی برخی رسانه‌ها منعکس می‌شود که خیلی هم زیبنده نیست و فکر می‌کنم در شرایط فعلی جایی هم ندارد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این‌که از حالا باید روی موفقیت تیم ملی کشورمان متمرکز شویم، افزود: در این شرایط همه باید باهم همکاری کنیم. بازیکنان در میدان و مربیان در کنارشان و مردم هم حامی و پشتیبان این مجموعه باشند.

آغاز تمرینات و سه بازی دوستانه

ملی‌پوشان فوتبال صبح روز دوشنبه در میان استقبال مسئولان سفارت ایران در اتریش وارد وین شدند و پس از آن با اتوبوس به سمت شهر محل اقامت خود عزیمت کردند. اردوی اول تیم ملی در اتریش در شهر والتراسدورف و هتل فالکن استاینر در یک منطقه کوهستانی قرار دارد. فاصله زمانی وین تا شهر محل اقامت ملی‌پوشان حدود 180 کیلومتر بود و اعضای تیم روز دوشنبه از ساعت 17 لغایت 18 در سالن مجهز بدنسازی نزدیک هتل تیم ملی به ریکاوری پرداختند. در این تمرین بازیکنان به دو گروه تقسیم شدند و تمرینات کششی و هوازی خود را زیر نظر کادر فنی انجام دادند.

ملی‌پوشان پس از این تمرین صبح روز سه‌شنبه(دیروز) را استراحت کردند و بعدازظهر نیز تمرینات خود را در استادیوم اختصاصی باشگاه والتراسدورف زیر نظر کادر فنی انجام دادند. صبح دیروز همچنین رضا قوچان‌نژاد به اردوی تیم ملی در اتریش اضافه شد و با حضور قوچان‌نژاد به اردو تعداد بازیکنان تیم ملی به 19 نفر رسید. دیگر لژیونرها نیز بتدریج به این اردو اضافه می‌شوند. ورزشگاه محل تمرین ملی‌پوشان در فاصله زمانی 5 دقیقه‌ای از هتل قرار دارد. تیم ملی در این اردو قرار است طی روزهای بیست و هشتم اردیبهشت و پنجم و نهم خردادماه سه بازی دوستانه با تیم‌های بلاروس، مونته‌نگرو و آنگولا برگزار کند.

اعلام شعار ایران در جام‌جهانی

شعار 32 تیم شرکت‌کننده در جام‌جهانی اعلام شد. بنا بر اعلام فیفا سه شعار «افتخار پارس»؛ «یک جهان، یک ملت و یک تیم» و «رویایت را محقق کن» سه شعاری بود که از سوی هواداران در سایت فیفا درج شده بود و شعار «افتخار پارس» با بیشترین رای از سوی کاربران به عنوان شعار تیم ملی ایران در جام‌جهانی انتخاب شد. این شعار روی اتوبوس‌ تیم ایران در جام‌جهانی نوشته می‌شود.

فهرست 30 بازیکن معرفی شده به فیفا

سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محمدرضا خلعتبری، مهرداد پولادی، رضا حقیقی (پرسپولیس تهران)، رحمان احمدی، مهدی شریفی، احسان حاج‌صفی (سپاهان اصفهان)، هاشم بیگ‌زاده، امیرحسین صادقی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری (استقلال تهران)، احمد آل‌نعمه، علیرضا بیرانوند، رضا نوروزی (نفت تهران)، قاسم حدادی‌فر، محمدرضا خانزاده (ذوب‌آهن اصفهان)، کریم انصاری‌فرد (تراکتورسازی تبریز)، پژمان منتظری (ام‌صلال)، رضا قوچان‌نژاد (چارلتون)، سوشا مکانی، بختیار رحمانی (فولاد خوزستان)، جواد نکونام (الکویت)، علیرضا جهانبخش (نایخمن هلند)، اشکان دژاگه (فولام)، مهرداد بیت‌آشور (ونکوور)، مسعود شجاعی (لاس‌پالماس)، دانیال داوری (اینتراخت)، علیرضا حقیقی (اسپورتینگ پرتغال) و سردار آزمون (روبین کازان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها