معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با همکاری و پشتکار دست اندرکاران برگزاری این همایش و جشنواره گیاهان دارویی نطنز، این مراسم باید به یک پایگاه دائمی تبدیل شود.
کد خبر: ۶۷۳۲۴۴
برگزاری جشنواره بین‌المللی گیاهان دارویی نطنز

مرتضی رحمانی موحد ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره و همایش ملی طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی در نطنز اظهار کرد: با همکاری و پشتکار دست‌اندرکاران و مردم خوب شهرستان نطنز، همایش گیاهان دارویی در نطنز، باید به یک پایگاه دائمی تبدیل شود و بعد از ملی شدن، بین‌المللی شده و نطنز به آنچه که لایق آن است برسد.

وی افزود: در جشنواره طبیعت گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی که در نطنز برگزار می‌شود، 3 موضوع طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان داروئی که 3 موضوع مهم و اساسی و در عین حال مرتبط است را شامل می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: امیدوارم که با برنامه ریزی‌های دقیق و مدون و اساسی، این همایش و جشنواره در نطنز نهادینه شود که با پرورش و پیشرفت استفاده و کشت گیاهان داروئی، ارز آوری چند میلیارد دلاری را برای کشور به عمل آورد.

وی به بحث گردشگری سلامت و توریسم درمانی اشاره کرد و افزود: با بهره‌گیری از طب سنتی و گیاهان دارویی در کشور به خصوص در نطنز، می‌توان زمینه گردشگری سلامت و توریسم درمانی در ایران را رونق داد.

رحمانی موحد به اهمیت بازدید توریست‌های خارجی از فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران اشاره کرد و بیان کرد: توریست‌ها و گردشگرانی که چند هفته‌ای برای تفریحات به ایران می‌آیند، بعد از برگشت به کشور خود، تبدیل به یک سفیر از اخلاق و فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران می‌شوند.

وی تصریح کرد: چه خوب است که با برنامه ریزی، طب سنتی و گیاهان دارویی را هم به گردشگران نشان داده تا آن‌ها با این موضوع هم آشنا شوند. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها