آغاز تبلیغات انتخاباتی در سوریه

بنا بر اعلام سخنگوی دادگاه قانون اساسی سوریه، تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه از روز یکشنبه (دیروز) آغاز شده و تا ۱۷ روز ادامه خواهد داشت. ماهر عبد الحفیظ حجار، حسان عبدالله النوری و بشار حافظ اسد نامزدهایی هستند که در انتخابات ریاست جمهوری سوریه با هم رقابت خواهند کرد.
کد خبر: ۶۷۲۷۵۲

به گزارش فارس، انتخابات ریاست جمهوری سوریه قرار است سیزدهم خرداد برگزار شود. دادگاه قانون اساسی سوریه روز شنبه اسامی نهایی نامزدهای شرکت‌کننده در این انتخابات را اعلام کرد. بر این اساس، هواداران و طرفداران بشار اسد از روز شنبه با نصب پلاکاردها و پارچه‌نوشته‌هایی در خیابان‌های دمشق حمایت خود را از وی اعلام کردند. ستاد تبلیغاتی بشار اسد شعار «سوا» یعنی (با هم) را انتخاب کرده است که فقط در سه حرف نوشته می‌شود و جذابیت خاصی دارد.

طبق قانون اساسی سوریه در صورتی که یکی از نامزدها بتواند اکثریت مطلق را به دست آورد برای یک دوره هفت‌ساله رئیس‌جمهور این کشور خواهد شد؛ ولی در صورت نزدیک بودن نتایج، رئیس دادگاه قانون اساسی موعد جدیدی را برای برگزاری دوباره انتخابات اعلام می‌کند.

ماهر الحجار، از اهالی حلب و دبیرکل حزب الاراده الشعبیه از احزاب مخالف است. وی اکنون یکی از نمایندگان مجلس سوریه به شمار می‌رود. حسان عبدالله النوری نیز عضو سابق مجلس سوریه از اهالی دمشق است که طی سال‌های 2000 تا 2002 وزیر مشاور دولت در امور توسعه اداری بود. وی همچنین برای مدتی ریاست اتاق صنایع دمشق را برعهده داشت.

سوریه در حالی خود را برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آماده می‌کند که ساکنان حلب، دومین شهر بزرگ سوریه به علت بستن مسیر امدادرسانی‌ها از سوی جبهه النصره یک هفته بدون آب باقی مانده‌اند. براین اساس فعالان سوری نسبت به فاجعه انسانی و زیست‌محیطی در حلب با ادامه قطع آب برای ششمین روز متوالی هشدار دادند. از سوی دیگر، ادامه درگیری‌ها در استان دیرالزور در شرق سوریه بین اعضای داعش و جبهه النصره از شاخه‌های وابسته به القاعده موجب کوچ بیش از صد هزار خانوار از این استان شده است. همچنین منابع خبری گفتند پس از تخلیه شهر حمص از گروه‌های تروریستی هزاران سوری برای اولین بار بعد از دو سال وارد مرکز این شهر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها