فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد:

رونمایی از ۳ دستاورد جدید در رزمایش بیت المقدس ۲۶

فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد:

تست موشک هدایت شونده با برد 4000 کیلومتر

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی امروز اعلام کرد: موشک های هدایت شونده با برد بیش از چهار هزار کیلومتر در خرداد ماه و در جریان رزمایش بیت المقدس در منطقه اصفهان، تست خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۲۵۳۵
تست موشک هدایت شونده با برد 4000 کیلومتر


امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» در حاشیه مراسم فارغ التحصیلی خلبانان و مهندسین پرواز در دانشگاه افسری امام علی(ع) به خبرنگاران گفت: تعامل و ارتباط دوسویه و خوبی با صنعت دفاعی کشور برقرار شده و موشک ها و راکت هایی که بالگردها از آنها استفاده می کنند، اکنون بهینه سازی شده اند و نمونه ای از موشک های هدایت شونده با برد بیش از چهار هزار کیلومتر را در رزمایش بیت المقدس در منطقه اصفهان در خردادماه تست خواهیم کرد.

وی افزود: علاوه بر این تفنگ تیربار را که در بالگرد نیز مورد استفاده قرار می گیرد نیز ارتقا داده ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: قابلیت های پروازی بالایی ایجاد شده و دید در شب کامل شده و اینها همه مجموعه ای هستند که ظرفیت های عملیاتی هوانیروز ارتش را برای حضور در نبرد ناهمتراز بالا می برد.

پوردستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه آموزش های فنی و پروازی به خلبانان و فارغ التحصیلان پروازی و دانشجویان داده شده و خلبانان به خوبی تکنیک ها و تاکتیک های پروازی را فرا گرفته اند و در این عرصه مسلط هستند زیرا در رزمایش های مختلف به خوبی این تاکتیک ها و تکنیک های را تمرین کرده اند.

وی گفت: تصور می کنم حتی اگر صحنه عملی نیز پیش بیاید خلبانان ما بتوانند مانند دوران دفاع مقدس اقتدار سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشان دهند.

افتتاح بالگرد ملی تا پایان سال

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره ساخت بالگردی جدید توسط متخصصان داخلی گفت: خوشبختانه یک ارتباط بسیار نزدیکی با صنعت دفاعی کشور برقرار شده و امروز ساخت بالگرد پیستونی در دستور کار صنعت دفاعی است.

پوردستان افزود: متخصصان و کارشناسان نیروی زمینی ارتش در حال توسعه و پیشرفت دوره های آموزشی، فنی و پروازی هستند و با توجه به پیشرفتی که شاهده آن هستیم، امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد افتتاح بالگرد ملی توسط صنعت دفاعی کشور باشیم.

وی با بیان اینکه بالگرد پیستونی یک سری از هزینه های اضافی را کاهش می دهد، ادامه داد: بالگردهایی که در آموزش از آنها استفاده می کنیم، بالگردهایی با موتورهای جت هستند که هزینه های آنها بسیار بالا است.

پوردستان افزود: کشورهای پیشرفته دنیا اکنون برای آموزش دوران خلبانی و پروازی از بالگرد پیستونی استفاده می کنند و ما نیز بنا داریم با تولید یک بالگرد ملی بتوانیم هزینه های آموزش را تا حد قابل ملاحظه ای در سال اقتصاد و فرهنگ که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند، پایین بیاوریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: خدا را شاکریم که امروز مراسم دانش آموختگی جمعی از خلبانان بالگرد و مهندسین پرواز را در دانشگاه افسری امام علی(ع) شاهد هستیم.

وی افزود: این خلبانان و مهندسین پرواز، مراحل آموزشی خود را در پایگاه شهید وطن پور اصفهان طی کرده اند و فارغ التحصیل شده اند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
iran
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
۰
۰
ایرنا نوشته 4 كیلومتر شما نوشتید 4000 كیلومتر ، اخر نفهمیدیم كدوم درسته؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
۰
۰
نمی دونم شما می دانید موشك با برد 4000 كیلومتر برای ایران چه معنایی می دهد یا نه ولی لطفا قبل از مطمئن شدن خبری را روی خروجی خود قرار ندهید .... چرا هیچ خبرگزاری این خبر شما را منعكس نكرده است ؟

نیازمندی ها