باهنر در جمع خبرنگاران:

وزرا نازک نارنجی نباشند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: فکر می کنم موضوع هدفمندی نیاز به بازنگری جدی دارد و دولت باید مقداری با جدیت بیشتر و زمان زیادتر موضوع هدفمندی را دنبال کند.
کد خبر: ۶۷۱۰۳۶
هدفمندی یارانه ها نیاز به بازنگری جدی دارد

«محمدرضا باهنر» امروزدر حاشیه دیدار از نمایشگاه دستاوردهای ستاد بازسازی عتبات عالیات که در ساختمان مجلس برپا شده است، در جمع خبرنگاران افزود: با این اتفاقاتی که در دو سه ماه اخیر در ثبت نام یارانه ها افتاد من هیچ امیدی ندارم که تراز صندوق توسعه ملی درباره هدفمندی یارانه ها اجرایی شود و فکر می کنم تراز صندوق منفی خواهد شد.

نایب رییس مجلس تصریح کرد: درآمدها به اندازه هزینه ها نیست و بخشی از درآمد حاصل از هدفمندی که باید به تولید و سلامت اختصاص می یافت بر زمین مانده است.

باهنر ادامه داد: اضافه هزینه ای که هدفمندی بر دوش دولت گذاشته جواب پرداخت یارانه های نقدی را نمی دهد و به نظرم نیاز به جراحی جدی وجود دارد.

وی تصریح کرد: برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها دست دولت را باز گذاشته ایم. مجلس برای اجرای صحیح آن به دولت کمک خواهد کرد اما این پروژه نیاز به وضع قوانین جدید دارد.

وی درباره اقتصاد مقاومتی گفت: دولت در این زمینه فعال و در حال مطالعه است و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه بتوانیم قوانینی که نیاز به اصلاح دارد را با همکاری دولت شناسایی کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه برخی ها آگاهانه یا ناآگاهانه علاقه مندند که فعالان اجرایی و دولت را به حاشیه هل دهند، گفت: انتقاد در مجلس ایراد ندارد اما نباید این صحبت ها به متن تبدیل شود.

وی افزود: دولت و مجلس تلاش دارند تا وظایف خود را به بهترین وجه انجام دهند و از آن فاصله ای نگیرند اما عده ای آگاهانه یا ناآگاهانه علاقه مند هستند فعالان اجرایی، دولت، قانونگذاران و مسوولین سیاسی کشور را به حاشیه هل دهند که باید مواظب اینگونه فضاها بود تا به متن تبدیل نشود.

وی ادامه داد: مثلا یک میهمانی که رییس جمهوری می دهد را نقد می کنند البته این اشکالی ندارد اما نگرانی اینجا است که باید مراقب بود این موضوع نهادینه نشود.

وی گفت: تا پایان خرداد ماه سه اقدام در دستور کار مجلس در زمینه اقتصاد مقاومتی قرار دارد یکی در سال 93 و بودجه سال جاری، دیگری بودجه سال آینده و در نهایت برنامه ششم توسعه که باید سیاستگذاری آن انجام شود.

وی گفت: طراحی برنامه ششم توسعه از نظر مطالعاتی شروع شده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره اختصاص دادن سبد کالا به دو قشر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز گفت: سبد کالا اقدامی رفاهی است که توسط دولت انجام می شود و در اصل این سبد برای نیازمندان است و کسانی که توانایی دارند سبد کالا و یارانه دریافت نکنند.

وی گفت: دولت باید با دقت نحوه توزیع سبد کالا را زیر نظر داشته باشد تا مشکلات مرحله اول پیش نیاید.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها