متهمان، کارگران را زخمی سپس زندانی می کردند

دزد‌های نقابدار پمپ بنزین‌ها بازداشت شدند

سارقان نقابدار که با حمله به جایگاه‌های سوخت در غرب استان تهران، کارگران را زخمی کرده و پس از زندانی کردن آنها اموال و دوربین‌های مداربسته را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۷۰۳۷۳

جانشین فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در این باره به جام‌جم گفت: اوایل فروردین امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان شهریار تماس گرفت و خبر داد: مقابل یک جایگاه سوخت موانعی ایجاد شده و رانندگان نمی‌توانند سوختگیری کنند و اثری از کارگران نیست و گمان می‌برد از این محل سرقت شده است.

در پی این تماس، ماموران کلانتری 21 وحیدیه شهریار با اعزام به محل مشاهده کردند، در جایگاه سوخت موانع ایجاد شده و وقتی آنها وارد جایگاه سوخت شدند ناگهان صدای ناله‌هایی را از درون اتاقک نگهبانی شنیده و موضوع را بررسی کردند.

سرهنگ افضل گلزاری افزود: ماموران با تخریب قفل مشاهده کردند، کارگران و مردی که نگهبان جایگاه سوخت بوده با چاقو بشدت زخمی شد و با دست و پای بسته درون اتاقک افتاده‌اند که مجروحان به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی یادآور شد: در ادامه بازرسی از جایگاه سوخت مشخص شد، سارقان در ورودی دفتر مدیر جایگاه را تخریب و با شکستن در گاوصندوق پول و مدارک موجود در آن را همراه گوشی تلفن‌ کارگران و نگهبان و بخشی از وسایل از جمله دوربین‌های مداربسته جایگاه سوخت و یک دستگاه تلویزیون، ال سی دی و لپ تاپ را نیز سرقت کرده‌اند.جانشین فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت: با تشکیل پرونده در شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهریار و دستور بازپرس برجسته، پرونده در اختیار کارآگاهان اداره پلیس آگاهی قرار گرفت و جستجو برای یافتن سارقان آغاز شد.مجروحان حادثه در تحقیقات عنوان کردند، نیمه شب پنج مرد نقابدار و مسلح به آنها حمله کرده و با سرقت اموال متواری شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که تحقیقات برای دستگیری سارقان نقابدار ادامه داشت، چند روز بعد گزارش سرقت از یک جایگاه سوخت سی‌ان‌جی در شهرک اندیشه به پلیس گزارش شد. ماموران انتظامی با اعزام به محل و بررسی‌ها متوجه شدند، از این مرکز نیز مانند دیگر جایگاه سوخت سرقت شده و سارقان این بار نیز دوربین‌های مداربسته را دزدیده‌اند.

گلزاری گفت: کارآگاهان که احتمال می‌دادند سارقان مسلح به جایگاه سوخت دیگری دستبرد بزنند با آموزش به مسئولان و کارگران مراکز جایگاه‌های سوخت در سطح شهر از آنها خواستند از نگهداری اموال قیمتی و پول در جایگاه خودداری و دوربین‌های مداربسته را در مکان‌های خاصی نصب کنند که در معرض دید سارقان نباشد و با مشاهده افراد مشکوک موضوع را به پلیس گزارش دهند.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، هفته گذشته ماموران ردپای سه مرد را به دست آوردند که چند روز پیش از سرقت‌ها در مراکز جایگاه سوخت به طور مشکوکی در رفت و آمد بوده‌اند.

وی افزود: با به دست آمدن این سرنخ و هماهنگی قضایی، این سه مرد بازداشت شدند و با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کردند، از دزدی‌ها اطلاع نداشته‌اند و دو نفر از آنها فقط یک دوربین مداربسته و ال‌سی‌دی از چند مرد خریده‌اند و دیگری فقط به عنوان راننده چند نفر را نزدیک یک جایگاه سوخت منتقل کرده است و هیچ‌کدام از این که این افراد سرقت کرده و اموالی که فروخته‌اند مسروقه باشد، خبر نداشته‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی غرب استان تهران گفت: جستجو‌ها در این ارتباط ادامه پیدا کرد و کارآگاهان با به دست آمدن هویت سارقان، ابتدا مخفیگاه دو نفر از آنها را به دست آورده و آنها را دستگیر کردند.با انتقال متهمان به پلیس آگاهی دو متهم دستگیر شده به دو فقره دزدی از جایگاه سوخت بنزین و سی‌ان‌جی اعتراف و دو همدست دیگر خود را نیز به پلیس معرفی کردند که آنها نیز به دام افتادند.گلزاری تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان دو دستگاه تلویزیون 42 اینچ، یک دستگاه لپ‌تاپ و پنج دستگاه دوربین مدار بسته کشف شد.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان و کشف دیگر اموال سرقتی در حالی ادامه دارد که پلیس همچنان در جستجوی سرکرده متواری این باند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها