اسپورهای باکتری سیاه زخم چگونه فعال می شوند

جام جم آنلاین: دانشمندان در دانشگاه ویک فارست و سه موسسه دیگر در صدد یافتن این موضوع هستند که چه عاملی اسپورهای باسیل عامل سیاهزخم را که یک عفونت کشنده باکتریایی است، فعال میکند.
کد خبر: ۶۷۰۲۰

یک جنبه مهم بیولوژی اسپور سیاهزخم به روند جوانه زدن مربوط میشود که از طریق آن اسپور خفته به یک باکتری بیماریزای تکثیر شونده تبدیل میشود.
اهمیت مکانیسم کنترل این جوانه زدن در آنتراکس (باسیل سیاه زخم) روشن است، به طوری که جوانه زدن و رشد جانبی برای تکثیر باکتری امری حیاتی محسوب میشود.
درک کامل سیگنالهای تنظیمی که جوانه زدن را پیش میبرند به کشفیاتی منجر میشود که تولید داروهای متوقفکننده فرآیند را میسر میسازد.
به گفته این محققان یک مشتق ویتامین B5 به نام کوآنیزم A نقش اساسی در پدیده ژرمیناسیون یا جوانه زدن اسپور باسیل سیاه زخم دارد. آنها با یک سویه غیربیماریزای آنتراکس کار میکنند. و در پی کشف ساختمان سه بعدی و اعمال پروتئینهای درگیر نیز هستند. آخرین ابزار و تسهیلات علمی در مرکز بیولوژی ساختاری بکار گرفته شده تا نحوه ترجمه اطلاعات ژنتیکی در کروموزوم آنتراکس به تنوعی از ساختارهای پروتئینی تعیین شود. دانشمندان به محض شناخت این ساختارها، نه تنها قادر به درک جزییات چگونگی تکامل آنتراکس خواهند بود، بلکه میتوانند آسیبپذیریهای ساختاری را که کلید طراحی داروهای جدید برای جلوگیری از آنتراکس هستند را برگزینند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها