سایت موسیقی جام جم رختی دیگر بر تن کرد

شورانگیزترین نغمه های عاشورایی در جام جم نوا

همزمان با سالگرد انتشار روزنامه جام‌جم، سایت تاریخی «ایام» و کتاب «شناسنامه» رونمایی شد

دکتر ولایتی: جام‌جم را موفق و تاثیرگذار می​دانم

جای تک‌تک شما خالی،‌ دلمان می‌خواست شما هم کنار ما بودید و تولد چهارده سالگی «جام‌جم» را با هم جشن می‌گرفتیم. در سالروز چهاردهمین سال انتشار روزنامه‌مان مهمان ویژه‌ای هم داشتیم؛ آقای دکتر ولایتی، سیاستمدار حکیم و باتجربه. ایشان دعوت ما را پذیرفتند و حضورشان رونق دوچندانی به جشن سالگرد جام‌جم داد.
کد خبر: ۶۶۹۴۸۷

در این مراسم افزون بر جشن تولد جام‌جم، اتفاقات دیگری هم رخ داد. از امروز شما می‌توانید به سایت جام‌جم آنلاین مراجعه کنید و در کنار وب‌سایت‌های جام‌جم نوا (موسیقی)‌، جام‌جم نما (فیلم)،‌ جام‌جم سرا (خانه و خانواده)،‌ جام‌جم ورزشی، جام‌جم سیما، جام‌جم نشریات و سایت عکس به «جام‌جم ایام» هم سری بزنید و موضوعات تاریخی جذاب و مهم کشور را در این وبگاه بخوانید.

دیروز کتاب «شناسنامه» را هم رونمایی کردیم، این کتاب دربردارنده گفت و گوهایی است که در برنامه «شناسنامه» سیما با افراد تاثیرگذار جریان انقلاب اسلامی انجام و حالا با همین عنوان از سوی انتشارات جام‌جم منتشر شده است و اگر سری به نمایشگاه کتاب تهران زدید، در شبستان مصلی راهرو 27، غرفه شماره 1059،‌ منتظرتان هستیم و این کتاب و دیگر محصولات انتشارات جام‌جم را می‌توانید تهیه کنید.

مانند هر سال در مراسم سالگرد روزنامه، بیژن مقدم‌ در جایگاه مدیر مسئول موسسه فرهنگی ـ مطبوعاتی جام‌جم میزبان اصلی بود. در نشستی ساده و صمیمی به جمع ما آمد و از این گفت که عملکرد روزنامه طی یک سال گذشته رضایتبخش بوده و روندی صعودی داشته است. او به ارائه گزارش درباره کارها و اتفاقات سال گذشته روزنامه پرداخت و از این‌که هر روز ایده‌های نو در این موسسه شکل می‌گیرد، روند کار در جام‌جم را مثبت ارزیابی کرد.مقدم درباره راه‌اندازی سیستم پیامک و شبکه موبایل در جام‌جم هم خبرهای خوبی داشت و گفت: جام‌جم از این پس برای متقاضیان، اخبار را از طریق شبکه خبری جام‌جم ارسال می‌کند.

یکی دیگر از مهمانان ما مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه سوم سیما بود. او هم با تبریک سالگرد انتشار روزنامه، جام‌جم را نشریه‌ای موفق دانست و گفت: ما برای نظرسنجی و مطلع‌شدن از دیدگاه‌های مخاطبان، نیاز به موسسات نظرسنجی داریم، اما روزنامه وقتی روی کیوسک قرار می‌گیرد، با نگاهی به اقبال و استقبال مخاطبان خیلی سریع بازخوردها را دریافت می‌کند.

مدیر شبکه سوم سیما، روزنامه جام‌جم را یار و مددکار صدا و سیما دانست و افزود: جام‌جم علاوه بر اطلاع‌رسانی قبل از پخش برنامه‌های ما، بعد از تعطیلات عید کمک خوبی به ما کرد و در همه مراحل ما را یاری می‌کند.

اما دکتر ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، آخرین سخنران این مراسم بود. او سخنانش را با نکاتی درباره اهمیت اطلاع‌رسانی در دین اسلام آغاز کرد و گفت: هیچ دینی به اندازه اسلام بر اطلاع‌رسانی توجه نداشته است. در گذشته رسانه‌های الکترونیک و روزنامه‌ها معمول نبوده و کتاب وسیله اطلاع‌رسانی بوده است.

وی با اشاره به توانمندی تمدن اسلامی در مقایسه با دیگرادیان و مذاهب در نشر علم و آگاهی گفت: اسلام نه‌تنها موجب شد بزرگ‌ترین کتابخانه‌ها در ایران و منطقه خاورمیانه ایجاد شود، بلکه بزرگ‌ترین کتابخانه‌های اروپا نیز در دوران قرون وسطی در مناطقی نظیر اسپانیا به وجود آمد که تحت قلمرو حکومت اسلامی و مسلمانان بود.او سپس به بررسی روند تاریخ مطبوعات و ورود روزنامه‌ها به ایران پرداخت و همچنین درباره کسانی که با انتشار روزنامه‌ها به دنبال آزادیخواهی در دوره‌های مشروطه و رضاخان جان خود را برکف نهاده بودند، سخن گفت.

ولایتی که با حضور او از سایت ایام جام‌جم آنلاین هم رونمایی شد، ترجیح داد تا یک یادآوری مهمی هم داشته باشد؛ او اظهار کرد: شکل‌گیری سایت‌ها اتفاق خوبی است، اما هیچ‌چیز نمی‌تواند جای رسانه‌های مکتوب را بگیرد.

دکتر ولایتی تحولات محتوایی روزنامه جام‌جم را قابل تحسین دانست و گفت: جام جم را روزنامه‌ای موفق و تاثیر‌گذار می دانم. شاید همیشه امکانات لازم برای دسترسی به سایت‌ها میسر نباشد، اما روزنامه و کتاب همیشه و همه جا همراه ما است. پایان‌بخش این مراسم و جشن خودمانی هم، بریدن کیک تولد چهارده سالگی روزنامه جام‌جم بود. باز هم می‌نویسیم جای همگی شما سرمایه‌های اصلی جام‌جم خالی بود وامیدواریم سالیان سال بتوانیم افتخار همراهی شما را داشته باشیم.

زینب مرتضایی‌فرد‌ /‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها