سیف: سود سپرده های بیش از یکسال، سالانه تعیین خواهد شد

اعلام معیارهای تعیین نرخ سود سپرده بانکی

بانک مرکزی اعلام کرد

نرخ هماهنگ سود سپرده بانکی؛ از شنبه

پیرو تفاهم و تصمیم گرفته شده درباره ساماندهی نرخ سود سپرده های بانکی، نرخ های جدید در همه شعب بانکها و موسسات اعتباری به طور هماهنگ از شنبه ۱۳ / ۲ / ۱۳۹۳ به اجرا گذاشته می شود.
کد خبر: ۶۶۸۹۵۵
نرخ هماهنگ سود سپرده بانکی؛ از شنبه

روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اعلام این مطلب آورده است: همه بانکها و موسسات اعتباری مکلفند قبل از ارائه هر گونه محصول یا ابزار جدید که به منظور جذب سپرده معرفی می شود، مراتب را با توضیح مشخصات کامل آن قبلا" به تایید این بانک برساند.

روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزوده است: همان طور که پیشتر اعلام شده است، موسساتی که خارج از نظارت بانک مرکزی به صورت آشکار یا پنهان نسبت به اعلام نرخ هایی بالاتر از نرخ های سود اعلام شده اقدام کند، مخاطرات پیش بینی نشده ای را متوجه سپرده گذاران خواهد کرد.

بنا بر این از هموطنان درخواست می شود با حفظ هوشمندی،‌ فریب این قبیل تبلیغات را نخورده و منابع مالی خود را با مخاطره مواجه نکنند.

بدیهی است بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در صورت مشاهده هر گونه اقدام خلاف تصمیمات گرفته شده و یا هر گونه فعالیت غیرمجاز با متخلفان طبق مقررات برخورد قانونی را خواهد کرد.

نظارت جدی بانک مرکزی بر اجرای مفاد تفاهم نامه اخیر با بانکها و موسسات اعتباری

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با صدور بخشنامه ای به مدیران عامل بانکهای دولتی ، غیر دولتی و موسسات اعتباری بر اجرای دقیق تفاهم نامه اخیر تاکید کرد.

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: پیرو بخشنامه شماره29739/93 مورخ 8 / 2 /1393و در جهت نظارت بر حسن اجرای تفاهم‌ های صورت گرفته بین همه بانکها و موسسات اعتباری مجاز کشور (درباره تعیین نرخ های سود علی الحساب سپرده های کوتاه مدت و مدت دار)، از شنبه 13 / 2 /1393 بازرسان مدیریت کل نظارت بر بانکها و موسسات اعتباری بانک مرکزی در سرتاسر کشور با مراجعه به شعب و واحدهای ذی ربط آن بانک ، موسسه بر حسن اجرای این تفاهم نامه نظارت خواهند کرد.

پیرو این بخشنامه همه شعب و واحدهای ذی ربط آن بانک/ موسسه اعتباری موظفند ضمن همکاری کامل با بازرسان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، هر گونه موارد تخلف یا تخطی از توافقات به عمل آمده ازجانب سایر موسسات را نیز با قید فوریت و به صورت مستند و مکتوب به شماره 22257044 نمابر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
فراز
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
۰
۰
منی كه حساب سپرده دو ساله خود را طبق مشاورت با مسئولان بانك مسكن با ضرر و زیان بسته و به طرح نوروزی ویژه بانك مسكن تبدیل كردم چیست؟ جواب ضرر و زیان من رو بانك مركزی میدن؟ لطفا جواب مرا بدهید
محسن
United States
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
۰
۰
جام جم : افرادی كه سال گذشته حساب كوتاه مدت روز شما با سود در بانك ها افتتاح كردند هم شامل میشه ؟ باید از این به بعد سود 10 درصد بگیرن ؟ یا نه افرادی كه از شنبه اقدام به افتتاح حساب می كنند مشمول این طرح میشن ؟ اطلاعی دارید ؟

نیازمندی ها