علی لاریجانی نامزد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری گفت که در صورت پیروزی در انتخابات از رفتن به کاخ سعدآباد خودداری خواهد کرد.
کد خبر: ۶۶۸۷۹

به گزارش خبرگزاری فارس ، لاریجانی صبح امروز در جمع اساتید و دانشجویان اصفهان در کتابخانه امیرالمومنین این شهر حضور یافت و ضمن ارائه دیدگاههای خود به سئوالات آنها پاسخ داد.
وی در پاسخ به این سؤال که اگر رای آورید به کاخ سعد آباد خواهید رفت تاکید کرد: «خیر ، چرا ما باید از نهادهای رژیم گذشته استفاده کنیم و اذهان را نسبت به نظام اسلامی خراب کنیم.»
لاریجانی رفتن به کاخ سعدآباد و تغییر دکوراسیون اتاق مدیران را موجب فاصله گرفتن از مردم و بی اعتمادی آنها خواند.
وی همچنین با بیان سابقه ای تاریخی و فرهنگی از اصفهان به عمق تاثیرگذاری چهرههای علمی و مذهبی و سیاسی این شهر در جریانات تاریخ ایران اشاره کرد و افزود: برای نسل جوان این شهر برخورداری از چنین اصالت فرهنگی و سیاسی افتخار است و باید از این بابت به خود ببالند.
لاریجانی با یادآوری اینکه امروز ایران با موجی از تهدیدات مواجه است که در ماههای اخیر تشدید گردیده افزود: این تهدیدات توخالی اما پر سرو صدا است چرا که پشت این تهدیدات اقدام سخت افزاری نیست و آمریکاییها تنها بدنبال این هستند که مدل زندگی آمریکایی را جهانی کرده و به همه جا تسری دهند.
لاریجانی اصلاحات منشور سازمان ملل متحد را گامی در این راستا خواند و اظهار داشت: آمریکاییها تئوری جنگ پیشدستانه را طرح کردند و منشور سازمان ملل را هم به گونه ای ساختند که دست اندازی آنها مشروعیت بین المللی یابد.
عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: مسئله اصلی آمریکاییها ایران است چرا که موج بیداری اسلامی که با نهضت امام آغاز شد برای آمریکا تهدید است و مدل زندگی اسلامی با روش زندگی آمریکایی تضاد دارد.
این استاد دانشگاه با یادآوری فراگیر بودن اسلام در حوزه های فردی و اجتماعی اظهار داشت: البته باید کاستیهای خود را بشناسیم و با وجود اینکه تردیدی در دشمنی دشمن نیست باید دانست که در حوزه تئوری پردازی در خصوص جامعه اسلامی و مولفه های آن کاستی داشته ایم چه اینکه مدتها است که در خصوص مفهوم عدالت و اجرای آن نقص داریم.
لاریجانی با اشاره به اینکه گفتمان غالب امروز عدالت است گفت: تعریف امام علی(ع) مبنی بر قرار دادن هر چیزی در جای خود باید در مدل توسعه اسلامی تبیین شود.
وی نقص در اجرا را چالش دیگری در مسیر تحقق عدالت خواند و تصریح کرد: 90درصد از مشکلات ما مشکل اجراست چنانکه برنامه سوم توسعه اهداف و سیاستهای خوبی داشت که بسیاری از مشکلات کشور مثل تورم، سقوط ارزش پول و بیکاری را می توانست حل کند اما تنها 50 درصد آن اجرایی شد.
لاریجانی رشد 30 درصدی تورم در سال 82 را خاطرنشان کرد و با بیان اینکه این میزان باید 15 درصد می بود آن را ناشی از مشکل اجرای برنامه های توسعه و کم کاری مدیران خواند.
وی با تاکید بر اصلاح ساختار اداره کشور و لزوم همخوانی نوع نگرش مدیران با آنچه که باید انجام شود گفت: نمی شود مدیر جامعه اسلامی تفکر سکولار داشته باشد.
نامزد نهایی شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی ترک آرمانها به نام واقعگرایی را اشتباه خواند و با نفی فاصله بین آرمانگرایی و واقعگرایی افزود: وقتی ثبات فکری نباشد تشتت ایجاد می شود.
وی با تاکید بر برخورداری مدیران حکومت دینی از معارف اسلامی اظهار داشت: عدم معرفت نسبت به مبانی اسلامی منجر به گرتهبرداری از مدلهای غیر دینی می شود و اکنون مدیران باید ضمن برخورداری از معرفت اسلامی دارای شجاعت ایجاد تحول باشند.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش و در پاسخ به سئوالات حاضران گفت: من هیچوقت عضو حزبی نبودم ولی بدنبال غنی سازی دموکراسی هستم ومعتقدم که حزب باید قدرت کادر سازی و تربیت مدیران استراتژیک را داشته باشد.
وی درباره نقش داشتن نخبگان در تعیین ترکیب هیات دولت و مشارکت آنها در تصمیمسازی گفت: اگر قرار شد دولت را من تشکیل دهم از نخبگان هر وزارتخانه ای می خواهم که چند نفر را معرفی کنند.
لاریجانی در خصوص پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی بر ایجاد چرخه تولید درون زا و برون نگر در کشور تاکید کرد و افزایش درآمد ناخالص داخلی را لازم شمرد و گفت: اما در شرایط کنونی ورود ما به سازمان تجارت جهانی صلاح نیست چون در این صورت باید تعرفهها را برداریم و آن وقت اینجا بازار مکاره اجناس خارجی می شود البته از عضو ناظر بودن تا عضویت در سازمان تجارت جهانی راه زیادی داریم.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص قانون مطبوعات گفت: ما مشکل قانون نداریم بلکه عمده مشکل ما در اجرای قانون است همانطور که دلیل قتلهای زنجیره ای و یا جریان پاکدشت ضعف اجرا و ناکارآمدی بود و گرنه خلا قانونی وجود نداشت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سیاستهای فرهنگی و نیز سابقه کار خود در صدا و سیما گفت: من معتقد به تولید محصول هنری با جانمایه اسلامی در چارچوب ضوابط دینی و البته مناسب با تنوع سلایق هستم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها