سخنگوی سازمان انرژی اتمی:

رییس بازرسان آژانس هفته آینده به ایران می آید

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: «ترو واریورانتا» معاون مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رییس بازرسان این نهاد بین المللی هفته آینده برای بازدید از «ساغند» و «اردکان» به ایران سفر می کند.
کد خبر: ۶۶۸۴۶۸
رییس بازرسان آژانس هفته آینده به ایران می آید

بهروز کمالوندی این سفر را در راستای اجرای توافق هفت بندی آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی عنوان کرد.

وی افزود: ارایه اطلاعات مورد توافق طرفین و دسترسی مدیریت شده مرتبط با معدن ساغند یزد و کارخانه تغلیظ اردکان دو بند از توافق هفت بندی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به شمار می آید.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: چند روز پیش نیز هیاتی از آژانس به تهران سفر کرده بود که این سفر نیز در قالب تفاهمات مربوط به ایران و آژانس بود و مسایل کلی توافقات پیگیری شد.

کمالوندی افزود: موضوع اصلی سفر رییس بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بازدید از کارخانه تغلیط اردکان و معدن ساغند یزد است که هفته آینده انجام می شود.

سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بهمن ماه سال گذشته توافقی در هفت بند داشتند که از سوی ایران، ارایه اطلاعات مورد توافق طرفین و دسترسی مدیریت شده مرتبط با معدن ساغند یزد، ارایه اطلاعات مورد توافق طرفین و دسترسی مدیریت شده مرتبط با کارخانه تغلیظ اردکان، تحویل پرسشنامه اطلاعات طراحی (DIQ) بروز شده راکتور IR-40 (اراک)، اتخاذ اقدام در جهت به نتیجه رسانیدن رهیافت پادمان برای راکتور IR-40 (اراک)، ارایه اطلاعات مورد توافق طرفین و تنظیم بازدید فنی از مرکز لیزر لشکرآباد را در بر می گیرد.

ارایه اطلاعات مواد چشمه [source material]، که هنوز به ترکیب و خلوص لازم برای ساخت سوخت و یا غنی سازی نرسیده است، شامل واردات چنین موادی به ایران و استخراج اورانیوم از فسفات توسط ایران و نیز ارایه اطلاعات و توضیحات به آژانس به منظور ارزیابی اظهاریه ایران در مورد نیاز یا کاربرد توسعه EBW (نسل جدید چاشنی های ایمن) دو بند دیگر این توافق است.

بر اساس بیانیه مشترک ایران و آژانس، قرار است این هفت اقدام عملی تا 25 اردیبهشت ماه 1393 اجرایی شود و مدیر کل جزئیات اقدامات توافق شده را به شورای حکام آژانس ارایه کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها