نبض سیاست

مصیبت‌خوانی ارزی ابوترابی

محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رییس مجلس در یک نشست قرآنی گفت: در اوج تحریم‌ها و محدودیت‌های ارزی، منابع ارزی خودمان را آتش زدیم که اگر مصیبتش را بخوانم همه شما گریه می‌کنید.
کد خبر: ۶۶۷۸۵۳
مصیبت‌خوانی ارزی ابوترابی

به گزارش ایرنا، او مهم‌ترین چالش فراروی کشور را در همه حوزه‌های مدیریتی، مدیریت با زاویه از دانش و علم دانست و گفت: ریشه مشکلات ما آن است که مدیریت با مرزهای علم فاصله داشته باشد.

روحانی این هفته با مردم سخن می‌گوید

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور اعلام کرد رییس‌جمهور در یکی از شب‌های هفته جاری بعد از بخش خبری ساعت 21 به صورت مستقیم با مردم در ارتباط با مهم‌ترین مسائل داخلی و بین‌المللی گفت‌وگو خواهد کرد.

پرویز اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و رویکرد دولت درباره مسائل سیاست خارجی را از موضوعات این گفت‌وگوی تلویزیونی دانست.

وی تاکید کرد که مجریان در چارچوب یک تعامل مثبت میان صداوسیما و دولت انتخاب خواهند شد.


جلسات 3 آیت‌الله برای وحدت انتخاباتی

سایت الف به نقل از «پارس» نوشت که سه روحانی برجسته، جلساتی را برای وحدت نیروهای انقلاب آغاز کرده‌اند. محمدرضا مهدوی‌کنی و محمد یزدی افرادی هستند که برای نزدیکی اصولگرایان تلاش می‌کنند.

براساس این گزارش، این جلسات به همت و پیگیری آیت‌الله مهدوی‌کنی برگزار شده است.

هاشمی: حقوق زنان در غرب پایمال شده است

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم تجلیل از کارگران زن که به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده بود، گفت: شاید غربی ها ادعاهایی را در مورد زن مطرح می‌کنند اما وقتی به متن زندگی آنها وارد می‌شویم، می‌بینیم حقوق زن پایمال شده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی خطاب به زنان کارگر گفت: به کمک شما انقلاب پیروز شده و دوام یافته است و امروز زنان موثرترین نیروها در عرصه کار و تلاش و خانه‌داری هستند که ان‌شاءالله این موقعیت برای زنان با چند اصلاحیه ارتقا یابد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همچنین باید مجموعه بزرگ تامین اجتماعی که برای توسعه آن تلاش زیادی شده در خدمت کارگران بماند زیرا این مجموعه حق شماست و از دسترنج کارگران ایجاد شده و هر کسی چاره ای جز مراعات حق کارگری را ندارد.

هاشمی رفسنجانی گفت: ضربه ای که سازمان تامین اجتماعی در طول هشت سال گذشته خورد، این بود که کسانی آن را جیب شخصی خود کرده بودند و این ظلمی به نظام و نیروهای کارگری بود.

احتمال سفر معاون ظریف به عربستان

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه از سفر به عربستان در صورت توافق با مقام‌های سعودی خبر داد.وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره خبر یکی از رسانه‌های لبنانی در مورد سفر وی به عربستان(جده) گفت: در صورت توافق بر سر تاریخ، این سفر انجام خواهد شد.

روایت عارف از صمیمیت خود با روحانی

محمدرضا عارف، رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان روایتی از میزان صمیمیت خود با رییس‌جمهور گفت: من و خانواده‌ام از پیش از انقلاب با آقای روحانی آشنایی و رفاقت داریم. آقای روحانی در مجالسی که پیش از انقلاب در منزل پدرم در یزد برگزار می‌شد، سخنرانی می‌کرد.به گزارش ایرنا، وی که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان صحبت می‌کرد، افزود: حتی اخیرا که با آقای روحانی صحبت می‌کردم، ایشان خواهرم را با اسم خطاب کرد و جویای حالش شد.

درس حدادعادل از تجربه ثبت‌نام یارانه‌ها

غلامعلی حدادعادل، رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در حاشیه حضورش در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به پرسشی از شرایط اصولگرایان در انتخابات مجلس آینده اظهار کرد: تجربه انصراف از یارانه‌ها نشان داد که خیلی نمی‌توان پیش‌بینی داشت. ما وظیفه داریم که عیوب خود را بشناسیم و به وظایف اسلامی و ملی خود عمل کنیم.

به گزارش انتخاب، او افزود: به هیچ وجه هم نباید ناامید شویم؛ زیرا شرایط امروز ما به هیچ وجه قابل مقایسه با سال 76 نیست. سال 76 وضع ما خیلی بدتر از امروز بود. ما نباید ناامید شویم. من فکر می‌کنم اگر صداقت داشته باشیم، خداوند نیز همانطور که قول داده ما را کمک می‌کند.

ادامه گلایه دولتی‌ها از خبرسازی‌ها درباره یک جشن

مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس‌جمهور در مراسم همایش گرامیداشت روز ملی شورا با انتقاد از خبرسازی‌ها درباره جشن روز زن که همسر رییس‌جمهور برگزار کرده بود، گفت: دوران رقابت انتخاباتی گذشته است، اما برخی سایت‌ها هنوز در همان زمان سیر می‌کنند و گاهی از طرف آنها نامهربانی‌هایی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، همزمان شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز در مطلبی با عنوان «به کجا چنین شتابان؟» که در پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان و خانواده منتشر شده، آورده است: در شرایطی که دولت و مجلس آزمون سخت اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را در پیش دارند، بداخلاقی‌های چند روز گذشته تداعی‌کننده قضیه «بر شاخ نشستن و بن بریدن» است.

امام جمعه کوهبنان درگذشت

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس صالح‌نیا، امام جمعه شهرستان کوهبنان در استان کرمان درگذشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی دیروز بر اثر سانحه تصادف در شهر کوهبنان بشدت زخمی و به بیمارستان شهید باهنر کرمان اعزام شد که به علت شدت جراحات در بیمارستان دارفانی را وداع گفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها