پژوهشگر و روزنامه‌نگار سیاسی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین در رابطه با اعتماد به آمریکا:

آمریکا به عهد خود وفا نکرد/ مذاکره تنها با هدف روشنگری قابل قبول است

پس از آن که اعلام شد رییس‌جمهور، ‌در یکی از شب‌های این هفته به‌صورت تلویزیونی با مردم گفت‌وگو می‌کند، دیروز سایت ریاست‌جمهوری اعلام کرد که این گفت‌وگو امشب بعد از اخبار سراسری ساعت 21 شبکه یک سیما انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۶۸۲۸۲
روحانی، امشب در شبکه یک

براساس این گزارش، گفت‌وگوی روحانی همزمان از شبکه‌ سراسری رادیو ایران نیز پخش می‌شود و رییس‌ جمهور درباره مهم‌ترین مسائل روز کشور از جمله اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها با مردم سخن می‌گوید.

رییس‌ جمهور در این برنامه به پرسش‌های آقای عبدالرشیدی، مجری شبکه یک سیما و خانم حسنی‌ دخت، گوینده و مجری شبکه خبر پاسخ می‌گوید.

تجهیز نزاجا به موشک‌های نقطه‌زن ۳۰۰ کیلومتری

امیر کیومرث حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از تجهیز این نیرو به موشکی خاص با سوخت جامد و با‌برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر خبر داد و به تسنیم گفت: هنوز نامی برای این موشک انتخاب نشده است.

وی درباره ویژگی‌های این موشک جدید گفت: این موشک با سوخت جامد کار می‌کند و در واقع یک موشک نقطه‌زن است که هدف مورد نظر را لاک کرده و تا آخرین لحظه، هدف را جهت نابودی دنبال می‌کند.

حدادعادل:‌ حرمت رییس ‌جمهور باید​حفظ شود

غلامعلی حدادعادل، رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره لوح فشرده‌ای که علیه آقای روحانی پخش شده، گفت: حفظ حرمت رییس‌جمهور باید در جمهوری اسلامی ایران از سوی همه رعایت شود.

وی البته در پاسخ به پرسشی درباره محتوای این مستند، بیان کرد:‌ من ندیده‌ام و اظهارنظر نمی‌کنم.اجازه بدهید اظهارنظر را بعد از دیدن این لوح فشرده انجام دهم.

به گزارش تسنیم، وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا برای انتخابات هیات‌ رییسه مجلس نامزد خواهید شد، اظهار کرد: هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.

ربیعی:‌ راهپیمایی کارگران ممکن نیست

در حالی که در روزهای اخیر، اخبار متفاوتی درباره مراسم روز کارگر و برگزاری راهپیمایی در این روز مطرح شده بود، دیروز اعلام شد که مراسم روز جهانی کارگر بناچار در سالن سرپوشیده برگزار می‌شود، زیرا سخنرانی رییس‌جمهور و راهپیمایی کارگران به‌طور همزمان ممکن نیست.

به‌گزارش ایلنا، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:‌ مراسم روز جهانی کارگر با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود، بنابراین برگزاری این مراسم به‌صورت راهپیمایی امکان‌پذیر نیست.

راهکار لاریجانی برای کاهش اعدام‌ها در ایران

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر دیروز در دیدار وزیر امور خارجه اتریش راهکاری جالب توجه برای کاهش اعدام‌ها در ایران ارائه داد و در پاسخ به پرسش سباستین کورتز، مبنی بر علت بالا بودن تعداد اعدام‌ها در ایران گفت: نزدیک به 80‌درصد اعدام‌ها در ایران به لحاظ عزم جدی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر است و ایران به دلیل داشتن بیش از 800 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، اصلی‌ترین مسیر ترانزیت مواد مخدر به‌سمت اروپاست.

این منصفانه نیست که ایران سالانه میلیون‌ها دلار برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر هزینه کند، بهترین جوانانش در این مبارزه به شهادت برسند و در عین حال مورد انتقادهای حقوق بشری به خاطر مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان مواد مخدر نیز قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، وی تصریح کرد: اگر کشورهای اروپایی که نگران میزان بالای اعدام در کشور ما هستند و بحق، ما نیز از آن راضی نیستیم، در همکاری با ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم جدی باشند، قطعا تعداد اعدام‌ها، پایین خواهد آمد.

فشار بر روحانی به روایت رسانه‌های آمریکایی

نشریه آمریکایی لس‌آنجلس‌تایمز در گزارشی از صف‌آرایی‌های سیاسی در داخل ایران نوشت که در شرایطی که اصلاح‌طلبان به خاطر تحقق نیافتن وعده‌های موردنظر خود، روحانی را تحت فشار قرار داده‌اند، برخی میانه‌روها نیز نسبت به مذاکرات هسته‌ای که مورد تأکید روحانی است، ناامید شده‌اند.

به گزارش تسنیم، این نشریه ناتوانی رییس‌جمهور برای تحقق وعده‌هایش را دلیل فشارهای وارد آمده به او از سوی حامیانش عنوان کرده است.

همچنین وال‌استریت‌ژورنال دیگر نشریه آمریکایی با اشاره به سیاست‌های داخلی و خارجی دولت روحانی نوشت: مخالفان نظام برخلاف امیدواری اولیه به‌روحانی؛ به خاطر بی‌توجهی دولت یازدهم به ادعاها و مطالبات آنها، از این دولت ناامید شده‌اند.

نامه «سفیرفیلم» به هاشمی

مرکز سفیرفیلم که توزیع مستند جنجالی «من روحانی هستم» را برعهده دارد، در نامه‌ای به هاشمی‌رفسنجانی، از وی خواست تا درباره بخشی از خاطراتش از سال 65 و‌درباره نقش حسن روحانی در ماجرای مک فارلین که علی لاریجانی آن را «دروغ» توصیف کرده، اظهارنظر کند.

به گزارش نسیم، در این نامه آمده است: با توجه به این که یکی از منابع اصلی و مهم این مستند، از جمله روایت مربوط به ماجرای مک‌فارلین، خاطرات منتشر شده جنابعالی است، خواهشمند است با عنایت به اشراف حضرت‌عالی به جزئیات این اتفاق، در رابطه با نظر جناب آقای دکتر لاریجانی که در تضاد کامل با خاطرات مکتوب سال ۱۳۶۵ شما در کتاب «اوج دفاع» به نظر می‌رسد، اظهارنظر فرمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها